Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Skal på kontroll i morgen og skal få helsekort da, men jeg vil ikke at vekta skal stå på...
C@milla *EMIL* Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Æh, kan egentlig ikke forstå hvorfor den må stå på.. spør om du kan få skrive +/- utgangsvekt heller.. eks skrive + 4 kilo(så vet jo du hva du var...) går an å spørre:o)
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Det er hvertfall greit om noen som skal være tilstede under fødsel vet hva du veier i tilfelle hastesnitt. Du kan kanskje skrive det på en lapp og legge i mappa di med helsekortet eller si det til mannen din så han kan si det videre om det skulle trengs. Noen leger forkuserer mye på vekt og vil ha det på, jm jeg var hos sist spurte om jeg ville veie meg..
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Ja Tenkte at samboer skal få vite vekta da hehe...Grunnen til at jeg ikke vil at vekta skal stå på er at mamma og resten av familien vil komme til og se på helsekortet mitt...Og jeg vil IKKE at dem skal vite vekta mi...
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Du trenger jo ikke vise frem helsekortet ditt til noen. Synes det er litt frekt å spørre om å se det også. Det står jo så mye personlig informasjon der. Ingen fikk se mitt, for der sto jo at jeg hadde mistet et barn tidligere og det vil jeg ikke at noen skal vite. Dessuten hvis du er redd for at de skal vite hva du veier, så ser man jo på folk hva de ca veier. Tror ikke de blir sjokka akkurat eller noe for om de ser det svart på hvitt liksom:)
Lemonia Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Det er jo ikke som om vekten står på der for moro skyld. Det er viktig å følge med på vektoppgang, kanskje spesielt når man er overvektig i utgangspunktet. I tillegg er det som andre sier viktig i forhold til evt problemer, hvis du trenger medisiner eller narkose akutt. Du har alltid helsekortet med deg, men det er ikke 100% sikkert at samboeren din er ved din side akkurat når noe skjer. Hvorfor du skal vise helsekortet ditt til andre skjønner jeg ikke, det er vel bare å si nei da?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 Nå har jeg vært hos kontroll ! Vekta slapp og stå på Var ikke noe problem det..For hun har samme papirene som jeg, og hun bare skrev vekta på sine egne papirer Og når det nærmet seg termin skulle jeg bare lime på en post it lapp på helsekortet der det står vekta mi på I familien min er det slik at alle skal se på det...Er bare sann det er
C@milla *EMIL* Skrevet 30. juli 2008 #8 Skrevet 30. juli 2008 Da ordna det seg:o) Det var kjekt. Godt de kan gjøre på den måten også, ikke noen fare om hun har kopi selv.
Punktum ;-) Skrevet 31. juli 2008 #9 Skrevet 31. juli 2008 Helsekortet er vel et personlig dokument, som kun skal sees av deg, legen din og de på fødestua? Jeg viste ihvertfall ikke det fram til noen andre da jeg var gravid første gang, og ingen andre spurte om å få se det heller. Jeg synes det er greitt at vekta står der. Da har jeg en fin mulighet til følge med selv også
!!!! Skrevet 4. august 2008 #10 Skrevet 4. august 2008 Kan ikke skjønne at du må ha vekta di på et helsekort for å klare å følge med på den. Kanskje du burde gå til anskaffelse av en badevekt? Godt det fikset seg for deg HI, jeg har ikke vekten min på mitt helsekort, er helt normalvektig- ingen som har hengt seg opp i den. Skjønner det du sier om familie. Det er uansett ikke koselig å være avvisende til sine nærmeste når de bare bryr seg om en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå