Ferdig Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Jeg bare prater og så måler hun sf mål og blodtrykk, men lurer på om jordmor også kan sjekke om man er moden? Hvordan gjør hun i så fall det? Med fingre, er det vondt? Sorry intime spørsmål men jeg bare lurer...
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Jordmor kan det ja, men jeg vil tro de ikke vil gjøre det før man er nær termin eller over. Min ville ikke gjøre det sist graviditet hvertfall, og det er ikke noe de gjør på vanlig kontroll. Vanlig kontroll er vekt, BT, urin, sf mål og leie nå på slutten. Da tar de og kjenner etter om livmorhalsen er avflatet og er den det så kan de jo kjenne etter om det er åpning. Da bruker de fingrene ja Det er vel ikke vondt om de bare sjekker for modning, men å bli strippa (da tøyde legen åpningen litt og løsna fosterhinna litt) var ubehagelig ja. Også syne jeg det er ubehagelig når de kjenner etter åpning under fødselen, men det er sikkert fordi jeg da allerede har det vondt.
minou Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 jeg gikkhos jordmor hele siste svangerskap, hun gjorde aldri noen andre undersøkelser enn de vanlige (utenpå, ikke inni:-)
Ferdig Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. juli 2008 Tusen takk for svar begge to:)) Nå ble jeg litt klokere ja:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå