Gå til innhold

Idag fikk vi Angelsound-doppleren i posten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. Og vi fikk høre det lille skjønne underet vårt for første gang!!:) Har vært SÅ bekymret de siste dagene, livredd for at det skal ha gått galt igjen, for tredje gang på få måneder..Men nei, nå ser det endelig ut som om det er vår tur!!:D Imorgen skal vi på ultralyd, første gang utenpå.. Blir spennende! Gleder oss til å se det lille gullet vårt igjen, at det har vokst og at hjertet banker som det skal :) Gud for en deilig følelse! Anbefaler ALLE å skaffe seg en doppler som de kan ta frem hver gang de føler at ånei, er det virkelig liv der inne? Så kan de få høre det med sine egne ører.. HELT fantastisk følelse...:) Betalte 499,- for vår!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Kunne tenkt meg en sånn en. Hvor får vi kjøpt en?

Skrevet

Helt enig med Cecilie83!!! ;)

Fikk min babywatcher forrige uke og det er såååååå betryggende å få høre det lille hjertet slå av og til! slipper bekymringer ang om noe er galt;)

Skrevet

jeg har en slik, kjempe deilig å ligge hjemme i sin egen seng og høre på babyen min:)

Hvis dere går inn på finn.no og søker på doppler da kommer den angelsound opp. er en mann borte i oslo som driver import firma har masse greier på ebay og !!! Vel verdt pengene!

Skrevet

Han i Fredrikstad er billigere og også inkl frakt til kr 449 hvis du betaler på forhånd og ikke postoppkrav :)

Har selv nettopp bestilt meg en jeg!!

Hadde en i forrige svangerskap også, og det er betryggende hvis d går en dag eller to du synes det er roligere der inne :)

Men IKKE BRUK DEN FOR OFTE!!!! :)

Hilsen Liv-mora!! :)

Skrevet

Hei igjen.. har sjekket litt på ebay nå, og for de som er litt drevne på ebay, kan vi få kjøpt den der for 207 kr inklusiv frakt inn til Norge! :):) Så det skal nok jeg gjøre ja!

link for de som vil er:

http://cgi.ebay.com/Angelsound-Home-Use-New-Baby-Prenatal-Fetal-Doppler-B4_W0QQitemZ120288349589QQihZ002QQcategoryZ117028QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Skrevet

Jeg lurer veldig på hvordan den saken virker, jeg. Noen som kan forklare? Ser du advarer mot å bruke den for ofte, Liv-mora. Hvor ofte er for ofte, og hva begrunner du advarselen med? Sender den stråling elns? Synes jo det virker veldig kos å ha en sånn, men er skeptisk ift om den er skadelig for småtten...

Skrevet

Kan ikke fatte og begripe at dette liksom kan gi stråling! Det er det dummeste jeg leser her inne.. Det er jo bare et "superduper"-stetoskop - som en mikrofon. Det hører man jo på lyden av den. De fleste har vel brukt et vanlig stetoskop? Høres hvertfall likeens ut. Hadde det vært skadelig for fosteret så hadde de ikke blitt solgt, ikke i norge hvertfall.

Jeg bruker min babywatcher så ofte jeg vil, med god samvittighet!!

Skrevet

Fra NÅR kan dere hørte hjertelyden?

Skrevet

Dette har vært tatt opp før.

Gro Nylander, fødselslege, advarer mot for hyppig bruk av doppler. Man vet ikke hvordan det påvirker fosteret.

Det er et apparat man bruker hos lege og jordmor når man er inne til sjekk, ikke noe amatører skal holde på med hjemme.

Og JOOO det avgir stråling.

Skrevet

Har Gro Nylander alltid rett da? Eller andre leger/jordmødre? Er aldri noen av dem som er sikre i sin sak, hvertfall ikke i denne. Spør man 10 stk får man 10 forskjellige svar - nettopp fordi de "antar og tror" og faktisk ikke vet.

Heldigvis er dette opp til hver enkelt;)

Skrevet

Når det er uklare svar er det jo desto mer viktig å være forsiktig. Er det ikke bedre å være på den sikre siden ?

Skrevet

Hvor lang leveringstid var det??

Fikk du den i posten eller måtte du hente den på

posthuset?? (har litt langvei dit)..

Skrevet

Jeg kjøpte min på ebay, og fikk den i postkassa etter ti dager.

Enkelte jordmødre vil ikke lete etter fosterets hjerteslag før etter uke 14, 16 fordi det kan være vanskelig å høre hjerteslagene før det.

Jeg hørte hjerteslagene for første gang i går, etter 12 uker :) Sjekket da jeg fikk den i posten for en uke siden, og da hørte jeg ingenting. Tror det varierer veldig når en kan høre det.

For å være på den trygge siden har jeg bestemt meg for å ikke sjekke så ofte. Men den er kjekk og ha når en blir bekymret.

Skrevet

Jeg er enig med Girlygirl83. Dette er noe en skal være veldig forsiktig med... Det er ulike meninger om det, akkurat på samme måte som det er ulike meninger om en skal ta mye UL mens en er gravid.

Da jeg var gravid med mitt første barn fikk jeg streng beskjed av jordmoren om å IKKE bruke det. Nurket i magen merker at noe skjer og det har godt av å få være i fred...

Skrevet

Nå har jeg nettopp kommet fra gynekologen hvor jeg har vært på UL idag. ALt så helt perfekt ut og jeg får mest sannsynlig en liten gutt i februar :) Er 12+6 på vei, så ble satt littegrann tilbake, men det gjør da ingenting:)

Når det gjelder om doppler og UL er farlig, velger jeg faktisk å høre på det legen og gynekologen sier, og ikke det folk her inne sier. Han syntes faktisk det hørtes moro ut. Jeg måtte bare forsikre ham om at den var CE-godkjent,noe den er. Deretter gav han meg litt UL-gele, så det skulle bli enklere for oss å høre den lille :) Han sa at jeg ikke måtte overdrive bruken, men han tvilte på at det var farlig. Det samme sa han om UL: Det er INGENTING som tyder på, ingen beviser, som sier at UL er farlig for fosteret..

Så da vet dere det:)

Jeg fant forresten min Angelsound på finn.no, var ei dame som sikkert hadde handlet inn noen stykker og solgte de videre. Bestilte den på lørdag, og fikk den i postkassa igår, altså tirsdag. Helt flott!:)

Skrevet

Doppler sender ut ultralyd-"stråler". Et stetoskop sender ikke ut noe.

Ultralyd kan i eneste tilfelle varme opp vevet det treffer, men ellers har man ikke sett andre bivirkninger. Men alt med måte tror jeg også på.

Cecilie83, du har helt rett, hør på din egen lege, det er mye feil-informasjon her inne!

Skrevet

Jeg betalte 14,99 (110 kr) euro for min. tysk og engelsk ebay er billigst... og de kommer alle fra hong kong og samme leverandør (de billigste)

Jeg bestilte på torsdag og var i postkassa mandagen etterpå...

Skrevet

Ultralyd er ikke stråler. Det er høyfrekvente lydbølger som ikke kan oppfattes av øret og som reflekteres tilbake når de støter på noe. Med andre ord så er det lydbølger akkurat som de du sender ut med stemmen din bare i en høyere frekvens (tone).

Det er den forklaringen jeg har fått fra diverse fagfolk og også selv lest en del om. Men jeg vet lite om hvordan høyfrekvente lydbølger påvirker fosteret i forhold til til lydbølger i annen frekvens. Uten overdreven bruk av en doppler tror jeg ikke det er direkte farlig på noen måte. Hvis det var flere ting som tydet på det tror jeg de ville frarådet oss helt å bruke den til de kunne si noe mere sikkert. Men føler man seg usikker ved bruk av en doppler så skal man selvfølgelig la være. Vi gravide trenger ikke flere bekymringer enn de vi allerede har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...