Twintipp og himmelblå Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Vår leieboer har reist på ferie og har kjellerleilighet hos oss. Hun har en katt som noen venninner er innom og mater og sånn. Men, hun har utgangsdøren oppe, på vid gap slik at katten kan gå inn og ut som han vil. Jeg vet det kun er en bagatell, men jeg er er så mørkeredd og husredd, at jeg synes det er skummelt. Det er jo bare å gå gjennom en dør så er du oppe hos oss, da vi har litt av kjelleren nede vi og. Tenker på alt som kan komme seg inn der av andre dyr og sånn og jeg da... Hun skal jo være borte 14 dager. Hadde dere sagt noe?? Hun er en kjempekoselig jente, så vil ikke havne på feil fot med henne. Pusen er nydelig den altså, og jeg skal mate den fra 5-8 august, men vil ikke påta meg ansvaret for den itilfelle vi skal bort.. (les: lært av Spetakkel her). Hva hadde dere gjort, skal jeg bare overse det tro? Vil ikke være bitch heller, jeg er jo den kule, ha ha..
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Det kan hun da virkelig ikke gjøre..? Kan jo komme innbrudstyver rett inn da? Hadde låst døren og gitt nøkkel til venninnene. Jeg er aldri kul - he he ;-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Hæ? Står døra oppe - hele tiden? Det hadde ikke jeg akseptert, spesielt ikke om det også er inngang fra leil tl deres del av huset. Fremmede katter kommer definitivt til å synes det er deilig med et innendørs fristed, og hvem vet hvor "husrene" de er. Sier du det på en hyggelig måte så tror jeg ikke du havner på feil fot med henne (i så fall syns jeg hun er litt underlig, hehe) - ikke sikkert hun har tenkt så langt...
Zyan Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 Jammen, la døra stå på vidt gap hele dagen uten at hun er hjemme? Ehm, jeg hadde ikke tillatt det hvertfall, du vet jo aldri hva som kommer seg inn der? Da får disse vennindene heller sette ut maten dersom pusen ikke kommer når de er der.. Det er ditt hus tross alt. Selv hadde jeg aldri turt å gjøre slikt, ikke redd for innbrudd eller noe hun da? Tyvene masjerer jo isåfall bare rett inn og ut..
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. juli 2008 He he, jo det er du! Men, den pusen er visst sær og må kunne komme å gå, inn og ut som han vil visstnok.. Den er sær altså! Men, en kjellerdør på vid gap?! Rett opp til meg?! -Nei, takk tenker jeg!
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. juli 2008 Noen som har noen forslag til hva jeg kan si på en pen og hyggelig måte??!
hysterika Skrevet 29. juli 2008 #7 Skrevet 29. juli 2008 Dette er noe av det rareste jeg har hørt i dag! Jeg låser til og med døra når jeg er inne - midt på dagen! Og jeg åpner aldri uten å spørre hvem som er utenfor. Det er vel ingen i 2008 som sover med ulåst dør? Og er ikke leieboeren redd for "innbrudd" (det er vel strengt tatt ikke innbrudd når døra er åpen!)? Hun ville jo ikke fått noe på innboforsikringa dersom det skulle skje noe - og ikke dere heller, det ville bli regnet som grov uaktsomhet!
Zyan Skrevet 29. juli 2008 #8 Skrevet 29. juli 2008 Si hva du føler, at du er redd for både det ene og det andre. Tror du ikke de (og jenta) vil forstå det da? Hvor gammel er leieboer forresten?
hysterika Skrevet 29. juli 2008 #9 Skrevet 29. juli 2008 Du må si at døra må være låst fordi: 1. vi lever i 2008 og det finnes uærlige mennesker 2. dere ikke ville få noe igjen på forsikringa om det skulle skje noe 3. DU ER REDD!!
meg & to små vampyrer Skrevet 29. juli 2008 #10 Skrevet 29. juli 2008 Det er en del som sover med ulåst dør. Svigers på landet eller min mor f.eks. Men å bare la den stå åpen er sært. Jeg syns ulåst dør er naivt også jeg da.
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 29. juli 2008 Ok, skal sende en mld. Kan jo tilby at jeg slipper ut katten om morgenen, eller at venninnene gjør det. Og at den ihvertfall er låst om natten! Takk for svar.
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #12 Skrevet 29. juli 2008 Hun må jo være utrolig naiv eller uvitende om livets realiteter ;-) Leier man i noens kjeller så kan man jo ikke gjøre sånt... Må nesten le altså. Si fra på en hyggelig, men TYDELIG måte. Ordnet det seg med leien da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå