kreps86 Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 jeg fødte ei jente for 6 uker siden. jeg har full ammet henne og dette har gått helt fint. for 3 dager siden fikk meg mensen igjen. I dag har jeg ammet henne som normalt men nå på kvelden har jeg ikke noe melk igjen? har dette en sammenheng med varmen eller at jeg har fått mensen??
Skravlefruen med huleboer Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Jeg har hørt at melken kan endre litt smak når man får tilbake mensen, og derfor vil kanskje barnet ikke drikke like mye.. noen vil ikke ha i det hele tatt. Vet ikke helt om man kan miste melken når man får tilbake mensen. Om du mistenker varmen, så sørg for å få i deg RIKELIG med vann/væske. Annet råd for å øke melkeproduksjonen er å drikke lettøl, legge henne til brystet jevnlig/ofte, eventuelt (dersom du sliter med utdrivningsrefleksen) kan du få resept av legen på en nesespray som inneholder oxytocin, som er det hormonet som setter i gang denne refleksen. Det er naturlig at man har mindre melk på kvelden.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Hvordan vet du at du ikke har _noe_ melk igjen på kvelden egentlig??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå