Gå til innhold

Slutt på dagsoving for gutt på 20 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Han vil ikke sove når jeg legger han på kvelden, og sovner ofte ikke før 21-22. Da sover han til 6-7. Han sover en gang på dagen, og da som oftest 1-2 timer.

Hva skal jeg gjøre? Jeg legger han 19-19.30, og syns jo egentlig det er et passe tidspunkt. Men han sovner jo aldri!!! Og nå i det siste har han lært seg å klatre ut av senga, så jeg er jo så utslitt innen han sovner av å løfte han tilbake i senga tusen ganger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville prøvd enten å gå ned til 30 min-1 time soving på dagen, eller kutte ut helt..

Er sikkert derfor han ikke vil sove på kvelden..

Skrevet

Ja, kanskje det. Hadde liksom trodd de var litt eldre før de sluttet å sove på dagen, men det er kanskje på tide?

Men han er ganske trøtt når han skal sove på dagen da, og det hender en sjelden gang han sover i 3 timer. Så jeg tror ikke vi skal kutte det helt ut....

Men om han sovner om kvelden, så får han vel kanskje nok søvn allikevel. Jeg får jo ikke noe kveld for tiden når jeg må drive på med legging fra 19-22, og så legge meg for å stå opp igjen 6....

Skrevet

Junior er også 20 mnd, og han har ikke sovet på dagen nå når sommeren begynte... Har vært innimellom han har sovet, vi ser det litt ann.. Men han klarer seg veldig fint uten å sove..

Men kan jo hende han trenger å sove litt når han begynner i bhg igjen, for da er han oppe kl 6..

Du kan jo prøve å kutte ned litt hvertfall, at han ikke sover lenger enn 1 time =)

Skrevet

Min yngste har selv kuttet det ut nå, og han er 18 mnd... Ikke helt som jeg hadde tenkt, men heller det enn å ha han våken til langt på kveld.

Skrevet

Han sov kun 1 time idag. Han er fremdeles våken, og ligger og snakker og sparker i senga. Våknet 5 i morges og ville opp, men jeg tok han i senga og ammet han, så da sov han bittelitt til..

Jeg gleder meg til han sovner, slik at jeg kan gå og sette meg i sofaen og slappe av!!

For å komme til stua må jeg åpne en dør som knirker kjempemasse, så hvis jeg går ut dit nå, begynner han å gråte, og hvis jeg ikke lukker døra, hører han resten av familien som er på stua.........

Krysser fingrene for at han snart er i drømmeland!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...