Gå til innhold

Og der gikk det opp et lys for meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstejenta på 2,5 år snakker bra, har et relativt stort ordforråd og forståelse for språk. Grammatisk også ganske bra.

I det siste har hun imidlertid sagt så masse "tøyseord". Jeg har lurt veldig på hvorfor hun plutselig skal begynne å tulle sånn. Akkurat nå gikk det imidlertid opp for meg at det ikke er "tøyseord", men polsk.... Hun har nemlig en polsk venninne hun leker masse med og hverken venninna eller foreldrene snakker norsk.

Så da så;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gøy da! Du skal se hun blir tospråklig!!!

Guttongen min går i en samisk barnehage fordi det er den barnehagen som ligger nærmest oss. Og er mest prsktisk for oss. Han kan masse samisk, og jeg begriper ikke et ord. Men det gjør ikke noe. Han skal fortsette med samisk på skolen også, då 95 % av elevene velger å ha samisk som 3 språk. Dvs at de lærer norsk og engelsk som vanlig, også har de samisk språk og kultur tror jeg det heter i tillegg.

Er en liten skole og ett av grunnlagene for å opprettholde skolen er at så mange av elevene har samisk. DErfor har vi valgt samisk for ham allerede fra 1 klasse. Synes det er kjekt å kunne flere språk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...