Gjest Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Leste her en dag at det blir mye enkel mat rundt i de norske hjem nå når det er sommer og ferietid!! Vil derfor dele denne ekstremt enkle, gode og sunne retten med dere! Del nypoteter i halvdeler og stek dem i ovnen på 225 grader sammen med gulrötter (delt horisontalt på midten). Når dette er nesten ferdig (ca 20 min i varmluftsovn) legger man på rödlök som er delt i båter. Steker laksefileer i litt smör i panna (bare så de får en gyllen stekeskorpe) og legger dette på blandingen. Så får dette stå en liten stund i ovnen slik at laksen blir ferdig. Kok bönner i 2-3 min og legg over "potet og lakseblandingen" sammen med finhakket, fersk dill! Fantastisk god mat som kan serveres til hverdags og fest! Jeg lager også en kald saus til bestående av cream fraiche, finhakket rödlök og stenbittsrogn (kjöpes i små glassbokser). Har akkurat laget dette og har god samvittighet for at guttungen har fått i seg et bra måltid selv om det er sommer og ferie :-)
Libido- Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Hjemmelaget hamburgere (sleng de gjerne på grillen!) 1 pk svinekjøttdeig, kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig. 1 liten løk, finhakkes 1 Egg Pepper Grillkrydder Hvitløkspulver (eller 1 fedd) Muskatt Bland alt i en bolle. Bruk hendene eller en mikser. Væt hendene i vann og lag "kaker". Stekes på panne eller på grillen. Kjør på med masse grønt. Tomat Løk Sylteagurk Salatblad Eller annet du liker. Denne er knallgod!: Pasta Italia 2-3 porsjoner 200 g pasta (tagliatelle) 1 ss meierismør 2 kyllingfileter. i biter Salt og pepper 1 båt hvitløk. hakket 4-6 marinerte soltørkede tomater, i strimler 1/2 grønn paprika, i strimler 2 dl matfløte Salt og pepper Soyasaus (bruk ica sin kinesiske, kun den som duger!) Timian Kok pastaen som anvist på pakken Brun kyllingbitene i smør og krydre med salt og pepper. Rør inn hvitløk, tomater paprika og matfløte og la det småkoke i noen minutter Smak til med salt og pepper, soyasaus og timian. Server sausen på pastaen.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 kok fullkornspasta og bland med skinkebiter eller kylling biter, mais og raspet ost. Lag egen tomatsaus , kjøp pose saus eller bruk bare ketchup : ) Eller............ Kok ris, stek kylling og stek det sammen i wok panna med noen rå egg : )
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 En ting som jeg prøvde meg på her om dagen. En superenkel middag! 1 ferdiggrillet kylling 1 søt paprika 1 purre 3 champinjonger 1 busk brokkoli 1 pakke pitabrød Del opp kyllingen i biter, finkutt grønnsakene. La grønnsakene steke på middels varme til de blir myke. Ha oppi kyllingen og stek et par minutter. Ha dette oppi varme pitabrød! SNADDER! Vil du være pittelitt usunn har du ei osteskive og litt cottage cheese dressing oppi pitabrødet! :-D
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 Og litt mais på slutten! hehe
Muffinsmamma Skrevet 29. juli 2008 #7 Skrevet 29. juli 2008 Kjöp quinoa og bulgur. Tar 15-20 min og koke, bruk istedenfor ris eller pasta. sönnen elsker det.
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #8 Skrevet 29. juli 2008 Sitter og spiser noe godt just nu:-) Slang bare sammen litt og det ble snadder: Til 1 person 1 kyllingfilet skjæres opp i små skiver til woking- kok litt nudler og sett til side. Wok kyllingen og ha raskt oppi litt thai fiskeolje, litt brunt sukker, ketscap manis (søt soyasaus), litt sambal oelek (avhengig av hvor sterkt du vil ha det- jeg brukte en liten ts) og litt sesamolje. Det rakk å bli litt vel strekt, men det var overraskende godt det og- sleng så opp 1/2 løk i båter, litt sukkererter og wok i et lite minutt. Ha så oppi nudlene og til slutt litt bønnespirer. Sleng gjerne noe nøtter oppi også. Ta over i bolle, og ha en gulrot kutta i tynne stenger oppå det hele. Mmmmmmm
TurangaLeela Skrevet 29. juli 2008 #9 Skrevet 29. juli 2008 Findus wok (fra frysedisken) Fullkornpasta el. ris Stekte fiskekaker, fiskepinner el.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå