Gå til innhold

Skal på jobbintervju imorgen - tips noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I stilling som barnehageassistent i gårdsbarnehage..

De ringte istad og lurte på om jeg kunne komme alt imorgen klokken 10.00. Så da skal jeg i ilden..

Har innmari lyst til å jobbe i barnehage, så dette er vel min sjanse da, derfor lurer jeg på om noen har noen tips å dele med meg?

Det står i stillingsannonsen at man må regne med å være mye ute å jobbe med dyr. Jeg har jo ingen erfaring hverken med hester eller kuer, men tror dere jeg har en sjans likevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei er ganske fersk i dette selv å har vært på et par intervjuer. Det er i allefall viktig å få frem alle dine positive sider. du sier du ikke har noe spes erfaring med dyr, har du hatt noen dyr som liten eller er veldig glad i dyr osv så kan det være en fin ting å få frem. det viktigste er at du får frem interessen for barna. nå vet ikke jeg vilken erfaring du har eller utdanning innen barn men der er viktig å få frem i allefall. et annet tips er å ha med cv, vitnemål ol tilfelle de spør om å få se de det gir et godt inntrykk. håper noe hjalp:) lykke til!!

Skrevet

Vitnemål og attester ligger klart i gangen.

Skal legge vekt på barn og dyr, det er jo det jeg liker å holde på med så det skal nok gå bra:-) Takk for støtte!

Skrevet

Vær deg selv, vær blid og positiv. Hold blikkontakt,men ikke stirr :-) Det er lov å blunke. Fast håndtrykk!! Ikke snakk negativt om nåværende elelr tidligere arbeidsgiver. Lykke til! Fortell oss hvordan det går :-)

Skrevet

Det beste rådet jeg kan komme med, er at du er deg selv! For da har du ditt på det rene hvis du får jobben, ingen skjulte ting som kan dukke opp:-)

Ellers så er det lurt å være interessert i jobben, spør dem om ting, det er alltid positivt mottatt, for da viser du at du bryr deg, at du er interessert i akkurat den jobben!

Spør også feks om det med dyrene. Si også at du vil absolutt gjøre ditt beste, og at du er veldig glad i barn, etc.

Masse lykke til!

Skrevet

De spør gjerne om spørsmål som

*Hvorfor skal vi velge deg?

*Hvorfor ønsker du å jobbe i barnehage?

*Noen positive og negative sider om deg selv

Tenk igjennom spørsmål som eventuelt kan komme opp.

Smil og vær positiv og ikke minst, vær deg selv! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...