Gjest Tina-Mari Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Er det noen av deres menn som jobber offshore? Hvordan er det for dere jenter? Mannen min vurderer å søke på en slik jobb, og jeg tror det kan bli bra! Savne hverandre litt mer enn vi gjør nå... Og så har jeg jo hørt at det er godt betalt... Og de kommer vel hje i 2 uker i slengen og har fri? Kunne vært kjekt når ungen kommer... Hva mener dere?
LiLo-sine små søte! Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Jeg er en av gressenkene som har mann som jobber offshore,synes det er veldig greit 2 uker på jobb og 4 uker hjemme! Vi har en fra før av og venter nå nummer 2,så det blir spennende å se hvordan det går med 2 barn og mann offshore,men blir vel en vanesak det å. Er til tider veldig tungt,men går greit,må jo bare gå greit! Lider av ekstrem svangrskapskvalme så er veldig tungt di 14 dagene han er på jobb,men har familie og venner som hjelper til når det er som værst!! Dette er noe dere må snakke om og ikke bare gjøre for pengene. Dere må være forberedt på at det kan bli veldig tøfft til tider...men er dere forberet på det så kan det funke kjempe fint! Håper dere finner ut av det!!
baby09...:) Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Når man jobbe offshore har man fri 3 eller 4 uker, alt etter som kordan man jobbe. Mannen min har ikke fast offshore, men jobbe i et firma som jobbe innen olje både på land og offshore. Synes d e kjempegreit, e så fint at han har helt fri når han alt e hjemme. Og di 2 uken han e borte går fort. Han bytta jobb når gutten va 1,5 år, så e jo litt spent på kordan jobben og fødsel går i hop:) Men vi får ta d som d kommer. Og visst eg blir plaga me alt muli rart den her gangen kor eg har en til å ta meg av, kan d jo bli litt tungt. Men gjevnt over e d mest positivt me en sånn jobb. Synes eg da:) Når han jobba her hjemme va han jo borte hele dagen uansett, og på kvelden legg man jo ungan så da treng man ikke så mye hjelp. E jo klar over at man kan få kolikk-unge og i d hele tatt, men velge å ikke tenke så mye på d:)
Gjest Tina-Mari Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 Vel vi tenker både penger og fritiden han får når han er hjemme! Nå søker han jobben hvertfall, så får vi se:) Det er et vikariat med mulighet for fast stilling.
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 Mannen min jobber ikke offshore men på båt 4 uker på og 4 av.Det fungerer kjempefint:) Er som to liv.Veldi deilig at han har fri hele tida når han er hjemme - kan da finne på mye forskjellig og har mye tid sammen.Vi har ei datter fra før på 16 mnd - og de storkoser seg når han er hjemme mens jeg jobber. Blir spennende når nr 2 kommer - men vi satser på at han er like rolig og grei som storesøstra:) Har en del som kan stille opp når han er vekke men prøver å klare oss mest mulig selv.Blir spennende når d nærmer seg fødsel for han skal etter planen komme hjem dagen etter termin - men jeg tenker at det er viktigere at han er her den første mnd etter fødselen enn under akkurat fødselen - slev om jeg selvf helst vil ha ham der da også!!! Selvf kjekt med de ekstra pengene - men vi er også veldig bevisste på at vi ikke skal være avhengige av det økonomisk. Han skal kunne søke seg på land om han vil det og jeg kommer nok til å jobbe redusert - ikke verdt det å slite seg ut på 100%jobb de ukene han er borte.Kan heller jobbe ekstra når han er hjemme. Lykke til med avgjørelsen:) Vi nyter iallefall å ikke ha A4 liv der vi kun får sett dattera vår på den trøtteste tida av døgnet:)
Gjest Tina-Mari Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 Han får vel perm når du skal føde?? Kan vel kaste seg på en speedbåt eller et helikoter og komme seg hjem til fødselen?
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 29. juli 2008 #7 Skrevet 29. juli 2008 heisan. nå har ikke jeg noen mann som jobber offshore, men jeg er vokst opp med en far som har jobbet der helt fra jeg var baby. han jobber turnuser på 2 uker ute-3 uker hjemme og 2 uker ute - 4 uker hjemme. for oss som familie har dette fungert helt fint. mye falt selvfølgelig på min mor og så klart har savnet vært der, men det har gått veldig bra. det største minuset er når man blir borte på viktige dager og sammenkomster som f.eks bursdager osv. opplevde ikke at pappa var hjemme på en bursdag før jeg var 18 år.... det er et godt betalt yrke og fordelene er mange, men min far har alltid ment at dette ikke er et arbeid for de med små barn. man kan gå glipp av veldig mye som de første steg, skolestart osv.. dere får tenke veldig godt igjennom det. jeg visste jo ikke om noe annet så for meg gikk det greit, men noen ganger er det ikke enkelt å ha en "fraværende" far. mvh
håper-håper... Skrevet 30. juli 2008 #8 Skrevet 30. juli 2008 mannen min har akkurat begynt "ute", er på andre turen nå.. helt ærlig må jeg si at jeg trenger nok litt tid til å venne meg til det... flott at han har masse fri når han er hjemme, men synes de fjorten dagene ute er lange... savner han..men er jo bra det er sånne småting som er uvant, bl.a at det ikke bare er å ringe hvis det er noe, han ikke har lov til å ha med mobil osv.. pluss at jeg nok er av de som er engstelig for å være hjemme alene.. synes det blir lange netter og sånn... men ser helt klart fordelene, og håper jeg synes det blir lettere etterhvert
AO3 Skrevet 30. juli 2008 #9 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har en god venninne som har en samboer som jobber offshore, hun studerer og jobber deltid ved siden av. Det er mye grining og tårer når han skal reise ut, men ellers går det greit. De har ingen barn enda, men man må vel være forberedt på at ALT vil falle på mor de ukene han er ute - men til gjengjeld har han MASSE tid sammen med barna når han er på land, mer enn de fleste andre fedre, vil jeg tro. Jeg kan forsikre deg om at de to ser mer til hverandre enn vi gjør, når begge jobber full jobb + samboeren min jobber turnus!
Gjest Tina-Mari Skrevet 30. juli 2008 #10 Skrevet 30. juli 2008 Jeg håper at han får jobben, for jeg tror vi trenger dette. Vi er sammen så mye egentlig, og det er godt å savne hverandre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå