Gå til innhold

Hundemassasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann:)

Vet det er mange her også som har hund...

Jeg går utdannelse som hundemassør hos Nordisk Hundemassasje Skole.

Der er jeg nå halvveis med utdannelsen og planlegger å gå videre innen rehabilitering.

Greia er den at mellom hvert kurs skal vi behandle og journalføre et visst antall hunder...

Siden jeg er inne i miljøet med staffordshire bullterrier og chinese crested er det stort sett det eneste jeg masserer og trenger erfaring med flere raser...

Noen i nærheten av østfold området eller oslo som har en hund de kunne tenke seg at fikk en massasje?

Massasje og stretching er flott som forebygging mot skader, rehabilitering, for å oppnå god kontakt med hunden og gjøre den trygg på og bli håndtert.

Det bedrer også yteevnen til hunden:)

Håper noen syns dette hørtes spennende ut

Kan jo legge til at om det skulle være interessant så kan du jo sende meg en mail med hvor du holder til i verden og litt info om alder, rase og eventuelt tidligere/nåværende skader eller sykdommer hos hunden din så ser vi hva vi får til;)

[email protected]

Viktig og huske at behandlingen ikke er istedenfor veterinør behandling!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min hund er veldig hissig... Men kan hjelpe med og dytte oppover;)

Skrevet

Tusen takk;)

Vanskelig og finne hunder og praktisere på i norge siden vi ligger laangt etter med å se hvor positiv innvirkning alternativ behandling har på dyr akkuratt som på mennesker.

Mange tror også at det bare er en som en "velvære-massasje" for bortskjemte dyr men det er så utrolig mye mer enn det.

Ved hjelp av massasjen får vi åsså innvirkning i immunforsvaret.

Det gjør også at kroppen kvitter seg med mye avfallstoffer og hvem ahr vel ikke godt av det!? :)

Skrevet

Høres veldig fint ut!! :D Er det vanskelig og lære? Hadde ikke hunden vært så sur så skulle du få massert han:) Tar en stund før han blir trygg på nye mennesker.

Skrevet

Hei:)

Er nok ikke aktuell siden vi bor i Bergen, men ville bare ønske deg lykke til videre i utdanningen:) familiehunden her (rottweiler) elsker å bli massert, blir helt salig i blikket. Bra det blir mer av slike tilbud til dyrene våre også!

Skrevet

Ja det er en ganske mye mer omfattende utdannelse enn man skulle tro... Man lærer ikke bare og "kna sann og sann" men må gjennom hele hundens anatomi med skjelett,muskler,ledd,sener,ligamenter osv og alt det går på latinsk. Må også gjennom endel skader/sykdom for og vite når vi kan massere en hund og ikke... Trening av hund og endel andre ting... Alle kursene man skal gjennom tar ca et år og det er faktisk ganske vanskelig men knall moro!

Man får et helt nytt syn på det meste innen hund, er liksom reine åpenbaringen om det kan kalles det...hehe.

Skrevet

hadde du vært i alta skulle du fått massere border collie berta mi:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...