Gå til innhold

Faens lege!

Anbefalte innlegg

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Jeg blir forbannet, og vet ikke om det er mine hormoner som ta overhånd eller om jeg har rett til å bli irritert.

Jeg bor i Spania og vet om 1 Norsk lege her nede. Jeg ble henvist dit av Sjømanskirken her nede.

Jeg har prøvd å nå han i over 1 uke, og i dag tok an tlf.

Han hadde nesten ikke tid til å snakke med meg, og ba meg ringe neste mandag. Jeg fikk så vidt fortalt at jeg er førstegangs og at formen den siste uken har vært sengeliggende...

Kanskje neste uke...da kanskje han hadde time, men ring på mandag...

Nå viser det seg at jeg egentlig bor i Norge, for jeg har fått avslag på min utflytter søknad...trodde ikke det var mulig jeg..

Men nå vurderer jeg å sette kursen hjem til fastlegen min!

Siden jeg enda er medlem av folketrygen, så har jeg vel enda noe rettigheter?

Noen som vet hvilke?

Jeg har hatt 6 mnd fri og ikke jobbet... Men jobber jeg fra 1.august, så rekker jeg å jobbe 6 mnd før jeg normalt skal ut i permisjon.

Har jeg krav på noen penger?

Jeg jobber på ren provisjon i Norge...

Hjelp meg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener bestemt å huske at siden du har beholdt ditt medlemskap i norsk folketrygd, har du fortsatt trygderettigheter. Det er noe man virkelig bør være obs på da man flytter utenlands, at man bør sjekke om man fortsatt er medlem i folketrygden. Sjekk i lov om folketrygd: http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/all/nl-19970228-019.html&emne=folketrygd*&&

Og skal du ta turen hjem til Norge kan det være kjekt å bestille time hos NAV for å få svar på disse spørsmålene.

Lykke til!

(Ps: jeg har skiftet nick fra PiPi til *Violetta*..)

Gjest Tina-Mari
Skrevet

Hei og takk for svar!

Jeg har lest litt på nett, men må innømme at jeg syns det er vanskel skrevet og at jeg skjønner lite..

Jeg blir å ringe dit i morgen. Håper jeg får snakke med en som snakker godt norsk og som har peilig på sakene sine..

Jeg er bosat i Norge uten fast bopellsadrese, men med potadresse i Spania i ølge folkeregisteret...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...