Gå til innhold

Farlig med brukt dyne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor driver og styrer med to dundyner som hun har sendt til rens.

Disse er sikkert fra yngstemannen hennes... Har tenkt å kjøpe nytt, men hun har ordnet med rens osv...

Noen som vet om brukte dyner blir det samme som brukte madrasser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er farlig nei, når de er renset er de jo som nye :)

Skrevet

Jeg hadde brukte dyner til nr 2, husker ikke med nr 1. Han overlevde hvertfall det.

De sier jo man kan bruke brukt madrass om trekket utenpå kan vaskes på 90grader, så ejg vil tro at rens er bra nok :)

Skrevet

Ja det var det da.. satt å leste på noe her forleden dag.. sikkert på babyverden eller noe, der det stod en ikke skulle bruke brukte dundyner, men om de er rensa, så bør vel det være greit?... fikk også av min svigermor, men den har jeg stappa i en pose ;o)

Skrevet

Hei,,

Det er nok ikke farlig med brukte dyner,, Den blir jo renset og da er den jo ren.

Men, har du lyst til¨å handle ny dyne gjør det da vel...

Den svingermoren din har kan du enten legge til side, eller si at du har lyst på en ny.,,,

Men... det er vel enklere skrevet enn sagt,,

Jeg ønsker deg lykke til:)

Skrevet

hva skjer om jeg bruker ei dyne som jeg har fått hos ei veninne? den er vasket i vaskemarskinen og tørka i tørketrommelen... ? hva er farlig??

Skrevet

Nei det går sikkert greit.Leste noe et sted om at en ikke burde bruke brukte dundyner, men når jeg leter etter det finner jeg det ikke, bare motsatte utsagn om at det sikkert går greit :o)

Skrevet

Det du kan si er at du allerede har kjøpt, eller plutselig fikk av noen andre så babyen kan ha de dynene hos henne når h*n skal sove over der?

Andedun (de med sånn "stilk" på) kan gi allergi. Gåsedun er mye mykere, man kjenner at det er mindre og myke fjær inni der, og det er det beste å bruke.

Jeg tåler ikke andedun, men gåsedunsdyna til sønnen min har jeg ikke reagert på. Det er kanksje også noe å tenke på, om dynene er noen år gamle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...