01-08-2008 Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Jeg er på min 4 dag på overtid og jeg merker at jeg begynner å bli mer og mer utålmodig.. Venner og familie "maser" om jeg er hjemme enda eller om jeg er på sykehuset.. Jeg har sagt til alle at jeg sier ifra når jeg er på vei til sykehuset.. Eller at det er noe som skjer.. Men uansett så maser dem.. De mener det sikkert ikke som mas, men nå begynner jeg å bli utålmodig og da føler jeg at det blir mas.. Jeg har blitt mer sårbar i det siste og.. Det er nok pga at jeg er på overtid + at denna varmen tar knekken på meg.. Jeg orker ikke å gjøre noe om dagene.. Jeg sitter ved siden av vifta og svetter som en gris hele dagen.. Jeg er lei av å være gravid.. Jeg elsker magen min, men jeg vil bli kvitt den.. Jeg vil ha lillegutten min i armene mine.. Jeg våkner opp hver morgen like skuffa.. Ingenting har skjedd.. Forrige uke hadde jeg masse maserier og det virket som at kroppen gjorde seg klar.. Men det forsvant for 2 dager siden.. Nå kjenner jeg bare bevegelser.. Slimproppen har ikke gått eller noe.. Jeg vet at slimproppen ikke trenger å gå eller at det betyr noe, men hadde det bare skjedd noe mer med kroppen min så hadde det vært greit.. Eneste jeg har er utrolig masse utflod.. Men ingen tegn til blod eller noe. Når jeg var hos jm forrige uke så sa hu at hu regna ikke med at jeg kom tilbake denne uka, men jeg skal dit igjen i morgen Når jm sa det til meg, at hu trudde jeg slapp å komme neste uke så ble jeg litt glad.. Fikk litt store håp.. Men det skulle jeg ikke ha fått.. Det endte bare med at jeg ble skuffa.. Jeg skal til jm igjen i morgen og jeg gruer meg veldig.. Jeg vil ikke bli satt i gang.. Jeg vil at det skal starte av seg selv.. Huff.. Masse tanker som svirrer rundt i huet mitt.. Jeg kunne tenke meg å prøve å ha sex, men sambo vil ikke.. Jeg kan ikke tvinge han heller lissom.. Huff.. Åssen holder dere andre ut det å gå på overtid? Jeg takler ikke denna varmen lenger..
Inga-81 Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Er på min 5. overtidsdag idag og kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Skal til jordmor på torsdag, hun sa også til meg at hun ikke regnet med å se meg men men vi får se. Gidder ikke svare telefonen lenger, kommer melding hver dag om noe har skjedd. HAR SAGT JEG SKAL GI BESKJED OM NOE SKJER, INGEN BESKJED INGENTING SKJEDD!! Skal veldig lite til før jeg blir sur og gretten og denne varmen gjør jo ikke saken bedre. Håper det blir litt mildere vær nå etterhvert. Vi får bare holde ut og tenke at det ikke er lenge igjen uansett nå, selv om disse dagene føles som år.
Lille Luna Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Hei! Jeg har det akkurat som deg-bare at jeg er på dag 11 på overtid. Og jeg har telefonen full av meldinger fra foreldre, svigerforeldre, veninner osv som lurer på om noe har skjedd eller hvordan jeg føler meg. Det er jo koselig at folk bryr seg så mye, men det er jo ikke så mye å fortelle egentlig, det er bare den uendelige murringen i magen og noen tak her og der som er vonde-men ingenting å føde på enda. Så det blir mange meldinger med "joda,han er der inne ennå". Jeg tror slimproppen har gått hos meg, men det er litt vanskelig å vite synes jeg. Også blir jeg så utrolig lei av å gå og kjenne etter hvilken type vondt jeg har til enhver tid, og om det er vondere enn for en halvtime siden, og om det er en kynner, hodet hans som presser eller kanskje en rie jeg kjenner. Jeg kjøpte 3 urinprøveglass for to uker siden, så jeg hadde ett lite lager til kontrollene jeg kanskje måtte på hvis jeg ikke fødte, og ett til 6 ukerskontrollen. Og jeg var SÅ sikker på at de kom til å bli liggende på badet, for jeg skulle jo føde når som helst;-) Men igår måtte jeg ut og kjøpe ett nytt lager, og imorgen skal jeg til legen på kontroll igjen. Så, det eneste jeg har erfart med sikkerhet i denne graviditeten, er at jeg ikke skal være så skråsikker på at jeg kommer til å føde før termin neste gang, og heller forvente å gå over termin. For nå har jeg ventet i 5 uker på at fødselen kan starte når som helst, og ingenting har skjedd. Jeg tror han har grodd fast.
Jippi-77 Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 Hei på deg *Juli-Prins*. Innlegget ditt kunne vært mitt, for jeg har det akkurtat som deg. Jeg er fire dager på overtid og folk rundt meg ringer og sender sms jevnlig for å høre om noe skjer. Som deg har jeg sagt i fra at jeg vil gi lyd fra meg straks noe er på gang, men de er vel utålmodige de også. Jeg prøver å tenke at det er hyggelig at det er så mange som bryr seg om og tenker på oss da... det hadde vært trist om ingen husket på oss... Jeg er veldig utålmodig nå!! Ser og kjenner konstant etter tegn på at fødselen er i anmarsj, men nei da. Er skuffet om morgenen for at ting ikke har skjedd i løpet av natten. Er liksom så sikker på at det er da det vil starte opp. Dagen som står fremfor meg virker veeeldig lang om morgenen... Orker jo ikke gjøre så mye akkurat, så det blir fort kjedelig. Også denne varmen da... Har få tegn som tilsier at fødselen er rett rundt hjørnet. Noe kraftigere kynnere og en del nedpress. Det er alt. Ingen slimpropp - bare mye utflod. Var hos legen forrige uke og skal tilbake i morgen. Legen min sa, som din jm sa til deg, at han ikke regnet med å se meg igjen. Desverre ser det ut som om de begge tar feil... Det hjelper litt å vite at man er flere om å vente, og vi venter jo på noe veldig fint!!! Gleder meg så kjempe masse til vesla kommer! Håper du holder oss litt oppdatert, for da kan jeg følge med på deg. Jeg ønsker også at jeg slipper å bli igangsatt, men samtidig er jeg veldig spent på når (tidspunkt) jeg eventuelt blir det... Vi får kanskje noen svar i morgen da... Lykke til!!
*nina* Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 Hei! Bra det ikke kun er meg som er på overtid... Er så betryggende å lese om andres erfaringer! "Alle" i min omgangskrets har født tidligere enn termindatoen i det siste, og det får jeg virkelig høre om dagen.. Må innrømme at tålmodigheten begynner å bli heller dårlig... Jeg er seks dager over i dag, men det føles i grunn som seks år over, er så ufattelig varmt oxo, men jeg skal nok holde ut for det. Er så heldig å ha verdens beste samboer som virkelig trår til om dagen. Hadde virkelig ikke klart dette uten han!! I dag har vi begynt med kjerringråd oxo, har hatt et forsøk på noe som kanskje kan ligne på sex ( en føler seg så utrolig sexy om dagen, ikke sant jenter?), har gått en times tur i skogen, og spist kanel med rømmekrøt under til middag.. Tvi-tvi!!!! Ellers har jeg hatt tullerier (som jeg så pent kaller de) de siste tre døgnene, de kommer omtrent nøyaktig med 9-10 min mellomrom, men gir seg hver bidige natt klokken to... Girer meg opp hver kveld og tenker at KANSKJE I NATT...men nei da.... Noen fler som opplever dette/noe liknende? Hilsen
Løvetassen Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 Jeg har det nøyaktig på samme måte som dere...er 5 dager over termin i dag.... I går ringte søstern min for tusende gang og spurte om det skjedde noe.Da jeg svarte at nei, det gjorde det ikke fikk jeg høre at jeg var sur og at det måtte være lov å spørre.... blir så forbanna på sånn! Hva vil folk at jeg skal svare da? Det skjer jo absolutt ingenting. Skal jeg juge å si at jeg har født for at folk skal bli fornøyd? Virker som om noen tror at jeg bare kniper igjen for å irritere dem eller noe sånn.....Syns folk burde tenke seg litt om før de begynner å mase så jævli. Det er tross alt vi som går å bærer på babyen og vi vil jo selvfølgelig ha den ut så fort som mulig, men det går ikke noe fortere av at folk spør oss en gang i timen om det "skjer noe",,grrr som jeg hater det spørsmålet...skjer det noe nå? nå? nå?nå da? grrrrr
lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 29. juli 2008 #7 Skrevet 29. juli 2008 Hallo! Akkurat som om jeg skulle skrevet det selv! Jeg er bare på min 3 dag over i dag, men er så utrolig utålmodig nå! Var på kontroll på ullevål 17.07 og fikk beskjed om at jeg var moden og hadde åpning på 2-3cm, og ble strippet. Fikk skikkelig forhåpninger om at noe skulle skje, men jeg sitter her fortsatt. Slimproppen har gått, men det er det eneste. Skal tilbake på ny kontroll i morra og får muligens lagt en plan over hva som skal skje. Snuppa i magen ble målt til å være 4100 gram da jeg var der sist! :S Ellers merker jeg at jeg er veldig hormonell nå. Skulle henge opp rullgardin på barnermmet i stad, men skjønte ingenting og ble kjempesint. Ble helt på gråten! Hjalp ikke så mye at jeg ikke fikk inn skruene til gardinstanga heller.. Grr! Og det er varmt! Jeg svetter sm en gris bare jeg sitter stilla, selv under vifta. Har nesten ikke sovet noe hverken i natt eller natt til i går. Blir helt stresset når telefonen min ringer for jeg føler at jeg er nødt til å ta den for at folk ikke skal tro at det skjer noe. Men det hjelper jo ikke for når jeg svarer så ser dem "næmmen, er du hjemme enda?".. Sukk.. Prøver å drikke bringebærte, og har ryddet masse de siste dagene, men inenting skjer. Jeg er helt overbevist om at sex hjelper, men det ekke så lett å få med sambo på det :/ Nei, nå må lille prinsessa komme ut snart syns jeg... Masse lykke til videre alle på overtid! Sender dere alle fødestøv! Mvh
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 29. juli 2008 #8 Skrevet 29. juli 2008 Nå har ikke jeg termin før imorra, men må nok gå over innser jeg! Jeg har nå fått kost meg med modningsrier og tullerier i 3 jævla uker. Våkner opp like skuffa hver morning. Flere jordmødre sa at "du kommer til å føde any day" men det er over 2 uker siden de sa, og her går jeg fremdeles høygravid å venter. De burde ikke få lov til å si slikt, for da fikk jo jeg opp forhåpningene, og blir kjempeskuffa. Alle driver også å maser her. "Neimen..Går du gravid ennå duda stakkars?" "Neida, jeg har født jeg ser du vel" Også: "Er det ikke varmt?" "Er du ikke lei?" "kommer ikke han snart nå, jeg er nyskjerrig" Du er nyskjerrig ja..ja, for det er ikke vi!!!! Møkkafolk. Men den verste kommentaren er helt klart: "Åh! Håper han ikke kommer før 10 august, for da er jeg hjemme og kan få se han med en gang han kommer ut!" Folk tenker seg ikke om før de snakker. Vil de virkelig at jeg skal gå å ha det for jævlig i nesten to uker til? Bare for at ingen andre skal få sjangs til "å se ham først"...Grrrr.. Synes også at det er litt sårt når folk jeg kjenner får baby før termin, og som hele tiden skal fortelle verden hvordan de nyyyter å trille tur med småttisene sine, og hvor glade de er for å slippe magen. Men her går jeg å virkelig sliter med magen i varmen. Er jo såklart glade på deres vegne, men det går an å tenke litt på at andre kanskje ikke trenger å få det gnidd inn hvor tungt og varmt det faktisk er å gå høygravid nå. Masse hormoner her gitt=) hehe..Men det var skjønt å få det ut!
01-08-2008 Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. juli 2008 Gud så deilig å høre at det ikke bare er jeg som er sånn.. hehe.. Dere fikk meg til å le litt også.. Det er ikke værst *diplom sendes* hehe.. Jeg skal ærlig innrømme at disse hormonene tar overhånd på meg og.. Her om dagen monterte vi et hjemmekinoanlegg i stua, og da blir det masse ledninger som jeg ikke er vant med, og det og finne ut av hva som er hva og hva jeg skal gjøre for å få tv til å funke er ikke bare bare. Sambo sa at jeg bare skulle bytte om plassene på den ene skart ledningen(eller åssen det skrives)! Jeg skjønte ikke hva han mente med det så jeg satte meg rett ned på rompa og hylgrein.. haha.. Jeg klarte faen ikke å stoppe.. Men så kom sambo og spurte om det hadde tilta for meg og da begynte jeg å le.. For da fikk jeg opp øya og så at detta var helt tåplig av meg hehe.. Jeg synes litt synd på sambo i disse dager.. Jeg prøver å være flink jente og gjøre litt her hjemme, men hvis jeg mister vaskekluten eller søler med vann eller noe så er det rett ned på rompa igjen og begynne å gråte.. haha.. Jeg har blitt helt tullete.. hehe.. Jeg håper virkelig at dette er noe som kommer til å forsvinne med en gang lillegutten er ute av meg hehe.. For denna varmen og denna jenta er ikke å spøke med hehe.. Jeg tørr ikke engang å kjøre bil.. Det er jo så mange som kjører så rart nå for tiden, så jeg er redd for at jeg kommer til å tute og kjæfte osv hvis det er noen som ikke holder vikeplikten osv.. Jeg har rett og slett blitt farlig ^^ hehe.. Lykke til jenter.. Godt det ikke bare er jeg som er litt tullete om dagene
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 29. juli 2008 #10 Skrevet 29. juli 2008 hehe...veien mellom latter og gråt er ikke lang her heller nei=) Men sambo skjønner det heldigvis, og han er en god støtte i disse dager. Han er nesten like utålmodig som meg etter å møte nurket, spesielt siden han kjenner mange som er blitt fedre de siste ukene=) Han er så søt, og mitt lyspunkt i hverdagen=)
nille_1 Skrevet 29. juli 2008 #11 Skrevet 29. juli 2008 Jeg gikk 14 dager på overtid med jenta mi som jeg fikk i 2005. Håper så klart at jeg ikke går på overtid denne gang, trur ikke det heller har termin ikke før om 31 dager nu da Lykke til med overtid. Det går jo ann å spørre om en kan settes i gang men den kommer vel når den skal....!
Jippi-77 Skrevet 30. juli 2008 #12 Skrevet 30. juli 2008 Hei igjen dere som er på overtid. Jeg var hos legen i dag. Fikk time for overtidskontroll på sykehuset neste fredag, altså 8 august. Det føles veldig lenge til. Synes nesten det virker litt skummelt å gå så lenge over uten noen ny kontroll i mellomtiden. Hva tror dere? Og ellers da... Er det noen av dere andre som har fått noen tegn på at fødsel er i anmarsj...
*nina* Skrevet 31. juli 2008 #13 Skrevet 31. juli 2008 Hvordan går det med overtidsdamene? Er 9 dager over termin nå, og var å ble strippet i dag....Får inderlig håpe at dette funker! Hadde bare EN cm åpning hittil, og har hatt kraftige kynnere i en uke nå......uuuuff....
Løvetassen Skrevet 31. juli 2008 #14 Skrevet 31. juli 2008 Jeg er fortsatt på overtid(8 dager), men etter å ha fulgt magefølelsen min ringte jeg i stad til fødeavdelingen og spurte om ultralyd fordi jeg følte på meg at noe var galt (litt lite liv på dagen i dag, og bekymret fordi SF målet mitt har økt så lite i det siste). Jeg fikk UL og legen sa med en gang at hun ville sette meg i gang i morgen fordi jeg hadde lite forstervann og det så ut som jeg var mer enn 8 dager på overtid(hadde mens termin for 16 dager siden). Jeg prøvde i går å si til jordmoren min at jeg faktisk hadde menstermin 15 juli og at jeg fikk beskjed på min første ultralyd at dette var min termindato,men at den ble flyttet frem til 24.juli på andre ultralyd,men at jeg vet med meg selv når jeg ble gravid og den 15.juli passet bedre, men hun bare fnøs av meg som om jeg var en idiot. , MEN jeg er veldig glad jeg ikke hørte på henne og dro på sykehuset, for der fikk jeg bekreftet med en gang at jeg hadde helt rett og at lille babyen min ikke bør ligge der inne lenger..... Nå sitter jeg her da og klokken 01.35 og jeg har ikke sjangs til å få sove...herregud! det skal starte i morgen tidlig!! er helt uvirkelig for meg dette her.....Er så nervøs at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg--..helvete! burde jo sove, men det går ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå