Grorüd.. Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Jeg skal si opp min nåværende jobb, og holder på og skrive oppsigelse.. Men det jeg lurer på, er om man skal skrive grunnen til oppsigelsen i oppsigelsesbrevet?
___ Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Du trenger ikke gjøre det, men i noen tilfeller kan det være greit. Spessielt om du ønsker å bruke den gammle arbeidsplassen som referanse senere kan det være lurt å være åpen om en del ting.
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Tror ikke man er pliktet til å oppgi grunn for oppsigelse
Grorüd.. Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. juli 2008 Oki, takk! Nei jeg vil veldig gjerne ta med grunnen jeg, da, fordi da kanskje jeg slipper at sjefen blir sur og grinete og maser om hvorfor jeg sier opp.. Jeg er skikkelig pingle.. Hehe..
mamman til to gutter Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 Forrige gang jeg sa opp jobben, skrev jeg en enkel oppsigelse hvor jeg ikke skrev noen årsak og så ba jeg om å få snakke med sjefen alene og forklarte hvorfor jeg sa opp og så ga jeg den skriftlige oppsigelsen etterpå. Synes det var lettere å forklare årsaken enn å formulere det på en ok måte i brevet og uansett syntes jeg det var mest ok å si direkte til sjefen at jeg ville slutte. Men uansett om du forteller årsaken til at du slutter eller ikke, så blir ikke en god sjef sur uansett:-) (selvom jeg vet om flere som har hatt det rett og slett grusomt i oppsigelsestiden fordi sjefen ikke har pratet til dem hvis ikke det har vært helt nødvendig)
Ksenia & Anjem Skrevet 29. juli 2008 #7 Skrevet 29. juli 2008 Jeg skrev ikke noen grunn...Leverte bare brevet og følte en enorm lettelse..Makan til drittplass skal man lete lenge etter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå