Gjest Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Et lite troll til eller ikke. Har jo to med 14 års mellomrom, og planen var at det holdt med det, men nå lurer vi fælt - hadde jo vært fint med et søsken til henne ;-) Hva sier dere jenter, mange av dere har jo flere små med ikke så stor aldersforskjell ? Fordeler og ulemper. Jeg tenkter ulemeper som slitsomt når jeg må jobbe fullt, nattevåk, økonomi, vekt (huff ja........inrømmer det, sliter med de par ekstra som aldri går av), hvis det er noe galt med barnet... Luksusproblemer kanskje, men det er viktig å være realistisk synes jeg.. Så er det jo en drøss av fordeler, vet det :-D
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Så er det jo ikke sikkert jeg kan få flere engang, føler meg litt "drittsekk" når jeg vet det er mange som sliter med å bli gravid..Sorry !!!!!!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Vi har gitt oss på to vi da. Men så er det bare nesten 4 år mellom mine. Søsteren min derimot hadde en gutt fra før da hun traff mannen sin. Og han var 9 år da han ble storebror, og 2 og et halvt år etter det kom nr. 3 Og det har vært kjempefint. For når storesøsken blir så mye eldre blir de jo mer et forbilde enn en lekekamerat:o)) Ja det finnes så mange fordeler med barn, at man må være litt "kynisk" hvis man skal se på ulempene..... Men enig med deg i alle ulemper, samtidig som det jo er fint å ha søsken man kan ha litt felles med i oppveksten. Ja ja, dette svaret ble du nok ikke særlig klok av, men det jeg prøver å si er: At det går bra enten du velger sånn eller slik:o)))
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 Takk for svar det finnes ingen fasitsvar og er forøyd med å diskutere det litt.....
Karomamma Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 Vi har også tenkt mye på det du sier; at to tette barn får glede av hverandre. Kanskje spesielt aktuelt hvis foreldrene er modne og ikke er der til evig tid... For vår del får det bli som det er, med tanke på alder og helse. Hvis vi hadde begynt litt tidligere derimot.... Hvis du har lyst og ork, er det jo bare å prøve i vei Samtidig er dere kjempeheldige som har to fine barn og de skal jo følges opp også. Nei, dette må dere vel bare finne utav sjøl, gitt
Attpåklatten :-)™ Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 Så spennende tanker da! Om det blir sånn eller slik, så er det uansett flott at dere tar dere tid til å stikke fingeren i jorda også! Det er som du sier, realistisk!!! Jeg håper dere finner den beste løsningen for dere selv:-) Og du.......det går bra å være minst uten søsken på samme alder om det er det dere lander på. Her i huset har vi to store og en liten, som får all den tid og oppmerksomhet hun kan ønske og som bærer preg av å være et svært lykkelig lite menneske:-) De treffer jo jevngamle mennesker som de binder seg til også - og det er jo ikke alle mennesker gitt at de digger sine søsken heller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå