Gå til innhold

Noen som har reist med buss med småttiser? (ca. 4 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å reise på tur med lillemann, og det vil da innebære en busstur på ca 2 timer. Noen med erfaringer? Hvordan sikres babyer i buss? Noe jeg må tenke på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror babyer helst skal ligge i vogn under bussturer. Bussene har ikke seler som kan feste babysetene...

Tror jeg hadde tatt kontakt med busselskapet først og sjekka med dem jeg...

Skrevet

bussene jeg har tatt har som oftest had trepunktseler i de setene helt framme og rett bak eller forran døra bak, så jeg har spurt pent om å få de setene hvis de har vært opptatt av andre uten barnesete. Hadde med eget sete....ikke noe problem. Resiste på lengre bussturer et par gang i mnd da nr 2 var baby, reisa tok 3 timer.

Skrevet

Hvis turen tar to timer så er det vel karnsje turbuss disse har ofte trepunkt seler i de første setene slika t du kan ha med bilstolen og feste den ordentlig. Men da ville jeg kontakta selskapet først og høre og eventuelt få reservert slike seter.

Ihvertfall det vi gjorde sist vi kjørte lengre busstur.

De bussene har jo ikke plass til vogn inne heller, der må vogna gjerne pakkes bort sammen med bagasjen i bagasje luka.

Skrevet

Alle bussene jeg har tatt har hatt babysete.. :o)

Skrevet

Jeg har tatt buss, med bytte, i over tre timer. Barnet lå mest i vogna, fastspent, eller på armen min da det ble urolig. Gikk veldig fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...