~Milly~ Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Kommer jo helt an på hvilken, og hvor stor butikk det er! Kjedebutikker har f.eks. regnskap/lønn o.l. samlet, og butikksjefene har minimalt med slike oppgaver.. Dessuten er ofte deler av lønnen resultatbasert.. Sjefen i en liten kjedebutikk jeg jobbet i ( 5 ansatte, 4-5 mill i omsetning pr år), har 325 000 i året. Ingen relevant utdannelse, full ansinitet
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Jeg jobber i en kjede, hvor jeg som er avdelingsleder (en av to) har rundt 360 (etter en god og etterlengtet lønnsøkning), så jeg vil tippe min sjef har mellom 4 og 500...
Fire småtroll Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 Mange faktorer som spiller inn, det er forskjell på daglig leder og butikksjef også. En daglig leder står oppført i brønnøysundregisteret som anvarlig for det firmaet/bedriften, så det er mest privateide butikker som har en daglig leder. I kjedene sitter som regel den daglige lederen på hovedkontoret, med ganske høy lønn, mens det er ansatt en butikksjef i hver filial som har mindre ansvar og mindre lønn... Kommer også ann på omsetningen til butikken, størrelsen, antall ansatte osv. Jeg jobber i en liten butikk, kjedestyrt, med 5 ansatte og en årlig omsetning på ca 4 millioner. Jeg har ansvar for personal, lokal annonsering, oppfølging av budsjetter, oppsett av vaktlister osv. Jeg tjener 310.000,- og jobber dermed ikke i en av de kjedene som lønner butikksjefene sine best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå