Rosie the riveter Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Jeg er i uke 10 og føler at jeg går sulten hele tida, men med en gang jeg spiser blir jeg dritkvalm og føler for å kaste opp igjen. sånn går det hele dagen. Er så utrolig slitsomt. Det eneste jeg får ned er Stertkjeks med kaviar og earl grey te. Dette er jo ikke så fryktelig sundt i lengden. Noen tips om kvalmehemmende ting. Jeg er så sliten av å ha det sånn! I mine to forrige svangerskap var jeg aldri kvalm. -Heldigvis :-p
Trollkatt Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Siden du er i uke 10, kan du jo anta at kvalmen snart går over, og da kan kostholdet bedre seg litt og Du tar jo ikke skade av å spise kjeks med kaviar en par uker til. Ellers funker sprudlevann (Farris og sånn) for meg når jeg er kvalm. Og saltstenger. Kan jo også prøve akupunktur eller sånt armbånd mot sjøsyke (apoteket), ingefær-te, utrørt cola, masse hvile og nok søvn!! Er massevis av kjerringråd der ute
Mamma til to tette Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 He he kjenner meg godt igjen, ulvehunger men samtidig kvalm en uslåelig kombinasjon. Masse kjerringråd, jeg elsket eplemost, grønne epler og salte kjeks. Små og ofte måltider. Men det er egentlig bare å holde ut...husker at jeg t.o.m våknet midt på natten og bare var sååååå kvalm, som konstant fyllesjuke i 1 mnd. Men det er glemt nå, nå klager jeg over varme og kort tid til termin ,-)
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 Hei. Jeg var sykmeldt i 6 uker pga kvalme og det eneste som hjalp var "Lovehearts" De peppermyntedropsa med søte ord på. De hjelper .. Og så kalde, harde nektariner..Tror du må prøve deg fram. Er nå 12+2 og kvalmen har stort sett gitt seg. Må bare ikke bli sulten! Spiser nesten hele tiden. Lykke til.
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 jeg er super kvalm, men IKKE sulten.. og det eneste som hjelper mot min kvalme er mat.. sliter fryktelig med å få i meg tørt og vått, det vokser i munnen.. men håper det gir seg snart er i uke 5+0 så enda veldig tidlig, og sist holdt det her på til 6.mnd :/
Libertad Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 Åh, kjenner meg sånn igjen! Jeg er i uke 14 nå og de siste dagene har jeg begynt å kaste opp av sult!!! Mens jeg står der og lager mat og er skikkelig sulten , begynner jeg å brekke meg og det ender med at jeg kaster opp! Hadde litt kvalme i uke 7 til uke 9, men kastet aldri opp. Prøver å spise ofte, men når jeg blir sulten, så blir jeg så forferdelig sulten! Og det ender med en tur på toalettet! Eple og juice funker for meg når jeg begynner å kjenne meg kvalm, og salt potetgull.....Og knekkebrød med brunost:) Håper du blir bedre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå