*lille blomst* Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Hei! bare lurer på noe: jeg fikk et vepsestikk på låret i går formiddag... har blitt værre og værre reaksjon på det (ca 10x10cm bredt nå og nesten 1 cm hevelse)... varmt og ubehagelig.. Greit nok at dette er en normal allergisk reaksjon, men kan dette påvirke barnet på noen måte? jeg selv er mer trøtt og slapp på grunn av stikket... noen som vet?
August jente Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 hei. ikke for å skremme deg men reaksjonen på stikket er ikke helt bra du skal ikke være slapp så lenge... jeg selv er alergisk og har hatt det sånn som deg og da måtte jeg til legen å få motgift... zyrtec får du vel:) men ring lege å hør pga vet ikke om man kan ta det når man er gravid... "giften"er jo i blodet ditt.... men du kan ha fått en betennelse vis du ikke har fått ut brodden helt... kan prøve å klemme ut evnt verk..
jurgita&runa&trym Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 hei, jeg også fikk vepsestikk for noen uker siden,var akkurat samme reaksjon jeg fikk. hovna til å med på begge føtter(ellers er jeg ikke hovn eller har ikke mye vann i kroppen). men etter 3 dager var alt i orden. snakka m jordmor ang dette,og hun sa at hvis man er allergisk mot veps, så få man større problemer enn å bli slapp og hoven. så stoler jeg på ho. lykke til
*lille blomst* Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. juli 2008 takk for svar begge to:) jeg er nok til en viss grad allergisk - mot veldig mange stikkende insekter, men har hatt få reaksjoner (eller få stikk) i år. tenkte mest på om det kunne påvirke babyen gjennom blodet, men det virker som om h*n har det fint:) Hos meg er det fremdeles hovent og vondt, men nå er iallefall de fysiske plagene sentrert til stikkstedet og ikke noe ellers. Tror det er ok, men skal nevne det på kontroll i morgen.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Bra du er bedre, men tenkte bare jeg skulle si fra at Zyrtec skal du IKKE ta nå når du er gravid!! Bare til info
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå