Gå til innhold

Tar pappaen barna med på noe uten deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skjer ikke her hjemme. Har to barn som kan være ganske krevende av og til (vet aldri når episodene skjer liksom), men stort sett snille piker. Pappaen tar aldri barna med noen plass uten meg. Da må det i så tilfellet bare være en av barna. To blir visst for mye. Jeg tar ofte med meg begge barna til butikken, ut på tur etc etc, men han vil tydeligvis ikke det. Barna begynner å bli store også. 2,5 år og 5,5 år. I går ville han på stranden, men av forskjellige årsaker så orket ikke jeg det. Jeg sa: men du kan ta med barna på stranda du. Og han svarte med strofer som: "ja, ha ha, det kan du tro!" "Ja, særlig det du!" Som om det var totalt uaktuelt.

Blir litt oppgitt jeg også.

Hvordan er det med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hos oss tar pappa med ungene på masse rart alene. Nå i sommer har ikke jeg hatt ferie, men mannen min tok med ungene til Sørlandet i fire uker. De var ikke alene hele tiden, da, men mesteparten av tiden. Jeg var der i helgene. De hadde det så fint, så.

Har inntrykk av at mange har det som dere, dessverre.

Skrevet

Han tar ikke babyen så mye alene da. Utenom til butikken innimellom og slike vanlige ting. men eldste sønnen og han er ute og bader, spiller fotball, på fotballtreninger, fiske, spilling hos en kompis.. Egentlig ganske mye. og det har han gjort siden han var liten. (etter babystadiet).

Skrevet

Ja, selvfølgelig gjør han det!

Noe annet hadde vært uaktuelt for både han og meg. Han gidder vel ikke drasse rundt på meg hele tiden ;-p.

Skrevet

Ja, han gjør det. Men bare i nærområde. Han tok med de til sørlandet alene for n oen uker siden, og det gikk bra.

Men han har ikke tatt de med til stranda alene ennå. Syns de fortsatt er små (2 og 4 ). Vi har ikke bil heller så det er ikke bare bare ta med to småbarn alene på stranda på en buss. Da må det være en voksen til.

Skrevet

Ja, det gjør han. Mye ute på tur med de, eller reiser ut til hytta. Av og til tar han med venner av barna også..syns ikke det er en fantastisk ting å gjøre, tar det som ren selvfølge!!

Skrevet

Ja, det gjør han, er vel ikke værre for han å ta med seg tre unger på en tur i skogen alene, enn det er for meg å ta med meg alle tre på butikken alene....

Ser ikke på det som noe spesielt heller jeg da, vi har nå valgt å få disse ungene, kan da ikke se på det som et pes og ta de med en tur da? Ikke alltid det passer for oss begge, men ungene må da få en sykkeltur, en strandtur, en tur på lekeplassen eller hva det måtte være likevel. De er 7, 4 og 1 år.

I år har han hatt 2 uker ferie med dem, mens jeg jobbet, tror ikke de var bare hjemme en eneste dag jeg, han har alltid en plan ;-)

Tar gjerne med seg nabogutten også han, ikkenoe problem det.

Skrevet

Selvfølgelig tar han barnet vår med seg alene. Hadde han ikke gjort det hadde jeg flyttet. Fedre som ikke vil ta ansvar for sine egne barn er etter min mening uegnet som foreldre. Det virker som en del fedre tror det er mors barn og at han bare skal hjelpe til litt.

Kjære HI: mannen din trenger et skikkelig spark i baken. Forklar ham at det er like mye hans barn og hans ansvar. (Han høres ikke ut som en keeper)

Skrevet

Jada men det er som regel mitt forslag:=)

Skrevet

Ja, han tar ofte med seg gutten på 2 med på ting, på eget initiativ.

Skrevet

Jeg regner med at dere ikke har delt permiiksjonen rettferdig. Hadde dere gjort det ville han følt barna var like mye hans ansvar som ditt. Hvis dere skal ha flere barn, bør dere absolutt vurdere å endre på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...