Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg ang. lavkarbo.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg IKKE spise? Er helt på null i kunnskapsnivå om dette. :)

Tips taes i mot med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med karbohydrater. Alt for omfattende til å svare i et innlegg.

lavkarbo.no

ketolyse.no

Skrevet

Proteiner og fett kan du spise. Mat som inneholder karbo er feks brød, pasta, ris, poteter, frukt, melk, brus...... Alt med enten sukker eller stivelse. Se på lavkarbo.no, der finner du tabeller over karbo-innholdet i matvarer. På varedeklarasjonen på mat står det også hvor mye karbo de inneholder. Skal man på ketolysediett som er en diett med tilnærmet null karbo inntak så skal man ikke spise mer enn 15-20 g karbo om dagen.

Skrevet

Takk, kakemonsteret. :) Men er det ikke noen grunnprinsipper som jeg kan følge? Holde meg unna brød(?), poteter og sånn? Og sukker?

Kan jeg spise brød uten hvetemel? Altså brød bakt på spelt f.eks?

Skrevet

Brød er fy-fy uansett. Du kan til nøds hvis du bare MÅ HA spise ca en skive rugbrød (det kompakte, tunge,vet du) om dagen i følge fedon Lindberg. Vil du gå ned mye er ketolysedietten en god idé (hilsen mannen min som nå har gått ned 10 kg på 4 uker).

nederst til høyre på lavkarbo.no finner du den store matvaretabellen. Der står de flestematvarer listet opp med innhold. Vil du i ketose så kan du ikke spise mer enn 15 karbohydrater om dagen.

Skrevet

det er ikke spesielt lurt å bare starte opp med ketolyse uten å gjøre litt research først, samt kjøpe boka og vitaminene du trenger!!

www.ketolyse.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...