Gå til innhold

Hjelp....gravid...igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ei lita tulle som er 5 mnd, nå er jeg gravid igjen, ikke vært hos lege eller jordmor enda, men rundt 8-9uker på vei sånn ca. så vil få rimelig tette bursdager.

noen som har erfaring med to tette...?? lurer litt på åssen jeg skal få det til.

lurer også på om man kan man si opp i permisjonstiden...?... er lærling, men får jo ikke 2 års permisjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KAn ikke svare på alle spm dine men vet hvordan det er å ha to tette...15 mnd mellom min nr 2 og 3..slitsomt for å si det sånn...samtidig som de får veldig mye glede av hverandre..og masse kos!!

Venter nå nr 4..og deda er lillebror 2 år og 2 mnd..så blir 4 tette barn i utgangspunktet da den eldste nettopp har blitt 6..

Skrevet

Du kan si opp jobben i permisjonstiden ja.

Hvorfor får du ikke 2 års permisjon?

Det har du rett på...

Du vil ha 1 års permisjon uten lønn etter babyen er født,forstår jeg riktig da?

Skrevet

§ 12-5. Foreldrepermisjon

(1) Foreldrene har rett til permisjon etter reglene i paragrafen her og i §§ 12-2 og 12-4 i til sammen tolv måneder. Foreldrene har uansett rett til permisjon når det ytes foreldrepenger fra folketrygden.

(2) Hver av foreldrene har _i tillegg_ til permisjon etter første ledd, rett til permisjon i inntil tolv måneder for hver fødsel. Denne permisjonen må tas ut umiddelbart etter foreldrenes permisjon etter første ledd. Arbeidstaker som har delvis permisjon etter § 12-6 har likevel ikke rett til permisjon etter leddet her.

Du kan slå i bordet med arb.miljøloven selv om du er lærling:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...