Gå til innhold

Kan man ringe helsesøster fordi om hun har ferie...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ringe helsestasjonen, kanskje ikke alle helsesøstrene har ferie samtidig. Da får du sikkert snakke med en annen. Ellers må man ringe privat, det er nok IKKE så populært vil jeg tro...

Skrevet

Skulle det være noe som er absolutt krise og man er helt ifra seg, så kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle kunne ringe privat. Men er det ting som kan vente eller man bare lurer på noe, ville jeg ringt en annen helsestasjon :)

Skrevet

Man ringer ikke til en som har ferie, for å få de i "jobb" igjen. Det er heller dårlig folkeskikk. Hvis det hadde vært krise og hvis helsestasjonen var stengt hadde eg ringt legevakten.

Skrevet

Jeg ville ikke ringt privat og er det en eller annen krise ville jeg først prøvd noen andre på helsestasjonen, fastlege eller legevakten.

Hva gjelder det?

Skrevet

Nei, har man ferie, så har man ferie. Du kan jo selv tenke deg hvor artig du hadde syns det var hvis folk drev og ringte deg om jobbting når du hadde ferie...

Ring heller helsestasjonen. Du får sikkert snakke med noen der. Eller prøv fastlegen. :)

Skrevet

Nei, det kan du ikke.

Dersom helsestasjonen har feriestengt kan du enten forsøke å ringe en annen helsestasjon, legesenteret (fastlegen) eller legevakten.

Det er massevis av andre instanser som kan hjelpe deg.

Skrevet

Det haster ikke veldig så jeg ringer henne ikke nei. Jeg synes heller ikke man skal ringe de i ferien. Var bare det at vi fikk mobilnummeret hennes. Vet ikke hva hun mente med det. Men jeg venter til hun kommer tilbake fra ferie!

Skrevet

Det kan jo være at det er "jobbmobil" og da er det sikkert avslått.. Ville ringt helsestasjonen jeg, du kan jo snakke med noen andre der? Er det krise så kan du jo gå til legen.

En kollega ble ringt opp hjemme av klient og samarbeidspartnere en lørdag kveld, det ble ikke særlig positivt mottatt for å si det sånn! Ferie er vel ikke noe bedre tenker jeg.. Og du ringer ikke legen din når han er på ferie heller, så hvorfor skal det være annerledes med helsesøster. Syns det er viktig å respektere at selv om de jobber i helsesektor/hjelpesektoren så har de også et liv utenom jobben, og det er viktig å respektere!

Og som helsesøsteren min sa da hun gikk ut i ferie "Jeg skal ha ferie uke 30 til 32.. Syns du ikke at jeg fortjenere det .. *BLINKESMIL* ? "

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...