Gå til innhold

Hva synes dere om svigerforeldrene mine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De gledde seg voldsomt til å få oss nærmere da vi flyttet hjemover for noen år siden, da var gutten vår 2 år. Det har vi altså ikke merket stort til....

Tror jeg har sett svigermor omtrent 1 gang i mnd dette året, og svigerfar enda mindre. Svigermor startet i ny jobb for ett år siden, da skulle hun få sååå mye bedre tid, men det har faktisk blitt verre. De bor 3 minutt med bil ifra oss.

Nå er det ferie og da har de ferie fra alt, tilogmed barnebarna( som det er 2 av, våre begge)

Vi blir invitert til middager, spesielt om der er andre familiemedlemmer tilstede, jeg har følelsen av at vi bare er der for å vise frem barnebarna og vise hvor flinke bestefordre de er.

Storgutten vår spør aldri om å få overnatta, og aldri omvendt heller....Han har til og med kalt farmor for mormor å da ble hun sur(sa at han kunne bare dra til mormor hviss han skulle være på den måten).

Svigerforeldrene mine er på alle måter hyggelige og oppadgående mennesker, men synes de svikter veldig barna mine. Har sagt det til mannen min, men han sier det er deres tap. Det er jo sant, men jeg synes dette er veldig sårt og har begynt å mislike de veldig....

Er det mitt/vårt eller besteforeldrene sitt ansvar å ha kontakt med barnebarna?

Tror ikke de har noe imot meg heller, selv om det kanskje kan se slik ut:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

V har besteforeldre som er veldig glad i, og innteresert i gutten vår. Er VELDIG glade for det. MEN de tar heller ikke initiativet til mye kontakt, det er det vi som gjør. Det er nok mest fordi de er redde for å mase og være i veien. Det gjelder særlig mine foreldre. Gubben har kommentert det, men skjønt at det er ikke mangel på interesse. Mora hans er veldig "på" og inviterer oss hele tiden og fordi jeg ikke er vant til det har jeg vært oppgitt og lei av det jeg oppfattet som mas, men som var en helt vanlig måte å være på i hans familie. Kan jo hende det er noe av det samme med svigersene dine. Folk er jo forskjellige og det kan være lett å misforstå hverandre. Kanskje mannen i huset burde snakke med de om det?

akkurat den komentaren med "dra til mormor" synes jeg var drøy. Ville blitt veldig sint og skuffa om farmora til gutten min sa det til ham...

Skrevet

ja svigermor er ganske rett frem, hun legger aldri noe imellom når hun mener noe.

Og det er også slik her at hun sier aldri nei om jeg spør om hun kan passe, om hun ikke skal noe viktigere da.

Det er alltid jeg som må spørre, og jeg er lei av det,føler at jeg maser jeg også...

Skrevet

vi har det helt på samme måte med med begge sett besteforeldre. selvsagt er det skuffende men vi kan ikke tvinge på de barnebarna. de er de som taper på det.....vi må bare ta foreldrene våre sånn de er, og ikke ha forventninger så slipper vi å bli skuffet. barna her har heller ingen forventinger til de så de e jo greit.... skal ikke være sånn selv når jeg en gang blir bestemor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...