Gå til innhold

Noen som har vært ute og flydd siste trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut å fly i uke 30, og er litt småredd for den turen.

Noen som har erfaring?

Skal til Italia, så det er et par timer, og man flyr jo ikke kjempehøyt heller, men kjenner jeg gruer meg litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fløy til tyrkia i uke 32. gikk kjempe fint d. hadde støttestrømper på da, så jeg slapp all den renninga i føttene. er ikke noe å grue seg for. jeg synes ikke det var noe annerledes enn å fly som ikke-gravid. =) god tur da=)

Skrevet

Var selv til Italia i forrige svagnerskap. Dro når jeg var 32 uker og hjem igjen når jeg var 36. Ikke noen problemer det=) Gikk så fint atte=) Reisen ned var litt slitsom men det var for at jeg hadde 40 grader i feber=( ikke så gøy det. Men ikke noe problem å fly sålenge formen er god, har aldri brukt eller trengt støttestrømper eller noe. Men drikk godt under flyturen, føler at det går bedre da en om man ikke drikker noe særlig.

Håper dere får en koselig ferie=) Hvor i Italia skal dere?

Skrevet

Fløy fra USA i uke 33 og hadde grudd meg fælt. Hadde til og med med en 2-åring i tilegg.

Turen hjem endte med å værer mye lettere enn turen til i uke 12, så det er ikke alltid tyngre jo lengre enn er på vei. Å fly så sent var faktisk ganske lett.

Skrevet

Å, så godt å høre at det har gått fint for dere. Det er sikkert ikke noe å grue seg for! Skal til Pisa. Har hørt litt forskjellig om den byen i grunnen. Har du noen råd eller tips om ting man bør få med seg? :-)

Skrevet

jeg fløy en liten tur (varte i 2 timer hver vei) i uke 33 og uke 34 (iføle bim: uke 34 og uke 35). var 0 problem. trengte hverken støttestrømpe eller noe annet.

Skrevet

Hadde dere lege attest for å få låv å fly da?

Skrevet

De fleste flyselskaper har en grense på hvor langt du kan være, men tror det er uke 35 eller noe. Sjekk det ut, og lyv hvis du er for langt og blir spurt.. Jeg fløy endel sist, husker ikke hvor sent. Holdt bare munn om uker og graviditet, men det var ingen som spurte heller.

Gjør fotgymnastikk, gå litt i midtgangen, ha gjerne støttestrømper på. Ikke sitt med bena i kors.

God tur :-)

Skrevet

Du må ikke ha legeattest, du ma bare ikke være så nærme termin. Helsekortet beviser når du har termin, hvis du må dokumentere det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...