gutti sept Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Har de badekar på st olavs, og er det noen som vet om det mulighet for vannfødsel der? Setter de akupunktur der?
Makko med to små gutter Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Badekar på alle fødestuene :-) Og kun enerom på alle barselsrom....
Mama B Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 de setter akupunktur ja, men det er vel ikke alle jordmødre som kan gjøre det. Muligheten for vannfødsel er jeg ikke sikker på, dette er jo en omdiskutert metode som ikke alle syns er bra for babyen.. Men badekar er det ja :-)
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 jeg ble tilbudt både badekar og akupunktur da jenta mi kom for en uke siden. Det avhenger av om det er en jordmor som kan ta imot i badekar/sette akupunktur. Men du får vel sitte i karet fordet om ikke fødselen skjer der og regner jeg med.. Jeg hadde tenkt på vannfødsel, men ikke snakk om at jeg skulle i noe kar når det var igang:P
79fia Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 Dere er heldige som har kun enerom:) På Elverum risikerer man 4mannsrom, da er det bare å reise hjem,,,
Itsrejk Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 Ah... Det blir en annen opplevelse nå enn da jeg fikk sønnen min på St. Olavs for sju år siden! Da fødte jeg på en "ventestue" som egentlig ikke var i bruk. Så ikke noe til hverken lystgass eller badekar, gitt. På barsel havnet jeg på firemannsrom. Nå skal det jo sies at jeg fremdeles har kontakt med alle de tre andre som lå der inne og familiene deres. Vi har fremdeles barseltreff innimellom - med sjuåringene våre... ;p Er veldig glad i ettertid for at jeg havnet på rom med disse flotte damene da jeg var usikker førstegangsfødende. Nå når jeg skal få mitt andre barn ser jeg derimot frem til enerom - og ro og fred der med familien min.
gutti sept Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2008 jeg vil ta det om det kommer, men det høres bare fint ut med vannfødsel. Må man isåfall si ifra på forhånd, eller kan man ta det opp når man kommer til sykehuset?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå