Gå til innhold

Hvis man begynner på utdanning når man har OS....

Anbefalte innlegg

Skrevet

fortsetter man å få overgangsstønaden da? inntil 2 år ekstra har jeg lest.. men så er det utdanningsstønad, er dte istedenfor OS, eller hvordan er det? ? ?

Tenker det blir skole på meg neste høst..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan fortsatt få OS ja, dersom man er i nødvendig utdanning. Utdanningsstønad er vel en engangssum du får utbetalt i begynnelsen av skoleåret, dersom jeg ikke husker heeelt feil...

Skrevet

Utdanningsstønaden er i tillegg til OS ja. Den er ikke på så veldig mye hvis jeg har forstått det rett. Er en engangssum som skal dekke bøker og semesteravgift/ evt. skolepenger?! I tillegg dekker nav billigste reisemåte (som oftest busskort).

Skrevet

noen som aner hva utdanningsstønaden er på?

Får man alt fra lånekassen som lån`? Er det ikke noe som heter forsørgerstipend?

Surrer med dette assa, klarer ikke få oversikten...

Skrevet

også kan man kun få utdanningsstønad om man har rett på overgangsstønad:)Fra lånekassen har jeg nå fått 6800,- i stipend og 40000 og noe som lån i halvåret.Mindre som blir stipend når vi har os visst-overstiger vel inntektsgrensen til lånekassen.I fjor fikk jeg litt over 600,- i mnd fra lånekassen i forsørgerstipend.Har ikke fått brevet fra dem enda nå,mulig de 6800,- er forsørgerstipendet jeg får i år?!

Skrevet

har forresten hørt at utdanningsstønaden fra nav er inntil 6000,- til bøker ol,men vet ikke om det stemmer:)

Skrevet

Det kommer ann på hvilke utgifter du har i forhold til skole.

Jeg tok opp 2 fag i fjor å fikk da 19 000 i utdanningsstønad, utgiftene mine var da 14 000 i skolepenger+ bensin til å bruke bil. Dette var over en 6 mnd periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...