Gå til innhold

Usj, ser ut til at barnehagestarten


Anbefalte innlegg

Skrevet

blir utsatt....

 

Ungene skulle begynne i bhg 2 sept , men det sammenfaller med start av Ramadan saa naa vurderer de aa utsette skoleaaret til 11 oktober.

Det vil da ogsaa gjelde barnehagene. Saudi og Kuwait har allerede vedtatt dette saa det er nok bare aa forberede seg paa at slik blir det :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjedelig, da!!

Men opplys meg gjerne litt (jeg som ikke har peil på ramadan og sånt) - er det en høytid hvor man ikke går på jobb, eller er det "bare" dette med maten? Hva er grunnen til at de vil utsette bhgstarten pga det?

*nyskjerrig*

Skrevet

Er hovedsaklig det med maten og at folk er oppe halve natten.

 

Det er regulerte arbeidstider her under Ramadan og arbeidsdagen kortes ned med 2 timer.

Men siden det paavirker de ansatte paa skoler og barnehager og de eldre elevene saa vil de naa utsette skoleaaret....de maa ta det igjen med en mnd ekstra til sommeren da.

Saa det bunner og grunner kun i at folk er sloevere og trettere under Ramadan og i aar kommer den i september naar luftfuktigheten er paa topp her og det er jevnt over 40 grader.

Skrevet

Ja, det høres jo ikke ut som noen glimrende kombinasjon, nei (mye varme og lite mat)...

Skrevet

Glemte aa nevne at det gjelder jo ogsaa drikke....

 

"Forbudet" gjelder jo ikke de smaa barna, men det gjelder alle de anstatte og de eldre barna saa jeg ser jo poenget. Men mine barn skal vaere i en engelsk barnehage der de ansatte nok stjeler til seg baade en skive og et glass vann i skjul saa der vil det nok ikke merkes saa veldig.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...