Omr Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Tror jeg vet hvorfor. Vi som velger å vaksinere ungene er fornøyde og sikre på vårt valg, mens de som ikke vil vaksinere er litt usikker likevel - og derfor ønsker at flere skal gjøre det samme. Men har dere tenkt på jo flere det er som ikke vaksinerer, jo større sjanse er det å få sykdommen? Har absolutt alle barn i verden vært vaksinert, så har også den ene som ikke var vaksinert vært helt trygg. Jeg har sett et grusomt tilfelle av kikhoste - ungen fikk sykdommen uka før hun skulle vaksineres. Mora var helt fortvila... Jenta hostet til hun var blå, og mistet bevisstheten. De var på sykehuset, og ble tett oppfulgt natt og dag i 2 uker. Det var på hengende håret at jenta overlevde. Ennå vet de ikke helt om hun har fått skader pga lite oksygen... Hadde alle rundt denne jenta vært vaksinert, så hadde babyen på 3 mnd vært trygg. Det handler ikke bare om meg og mitt, men om hele samfunnet; alle barna!!!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Tror nok du kan ha rett her *stargate*! Jeg orker ikke lese alle disse antitrådene fordi jeg vet at det er riktig å vaksinere. Klart det er en liten sjans for senskader ol. Men det er det med alt man putter inn i kroppen. Ta paracet - ved hyppig bruk kan det resultere i kronisk hodepine - men jeg bruker det forde jeg! Fordi det er veldig sjelden det skjer... Akkurat de neste årene har vi ikke akkurat det store reise/eventyrsbudsjettet (huskjøp, studielån, oppussing, you name it ), men andre har jo mulighet til å reise på lengre utenlandsturer og "drar" med seg sykdommer hjem. Og da vil ikke jeg ha barn som ikke er vaksinert altså..
Omr Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2008 Nettopp, anonym:) Jeg ville fått kvaler om det var meg som hadde startet disse antivaksine-trådene... sjansen er stor for at et av barna til de mødrene som blir overbeviste om å ikke vaksinere, vil få en av disse sykdommene. Husk at sykdommene var veldig fryktet for bare noen tiår siden. Nå tror vi at vi kan behandle alt, men slik er det ikke. Disse sykdommene er virus, og kan følgelig ikke behandles etter utbrudd.... Bare forebygging hjelper!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 Jeg er enig med dere, jeg. Hadde blitt temmelig forbannet og bitter om mine barn ble smittet før de ble vaksinert. Håper jeg slipper å velge å holde barna mine unna barn som ikke er vaksinert, men det er noe jeg seriøst kommer til å vurdere hvis jeg havner i en slik situasjon.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 De aller fleste er selvfølgelig pro-vaksine, og føler ikke så himla sterkt for det som de som er imot. Det er jo som regel de som føler sterkt om et perifert tema som blir så oppildnet at de starter debatter. Synes det er skummelt at de får så mye oppmerksomhet - men husk det er bare et fåtall som faktisk ikke lar barna vaksineres. Heldigvis.
Omr Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. juli 2008 Joda, men det er nettopp derfor det er så dumt med så mye fokus på dette. Det er lett for usikre å hive seg på, og kanskje tror de at det er mange flere enn det i virkeligheten er som ikke vaksinerer ungene sine.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #7 Skrevet 29. juli 2008 var det jeg prøvde å komme til bunns i "min" tråd om hvor mange som er blitt skadet av vaksine. jeg har vaksinert mitt barn, og har diskutert endel på sidene siden jeg selv har blitt vaksineskadet. (men det må nevnes at min vaksine ikke var endel av det faste programmet, og er heller ikke i omløp nå lengre.) jeg ville egentlig finne ut hvor mange som har egne erfaringer, og hvor mange som diskuterer på grunnlag av andres erfaringer, eller noe de har hørt. men jeg fikk overraskende lite respons fra folk som har opplevd skader selv, så mitt inntrykk er egentlig som jeg trodde etter å ha lest de andre trådene, at det er et fåtall som diskuterer dette på vegne av egne erfaringer. men heller på grunnlag av noe de har hørt eller lest. jeg er fremdeles i all hovedsak for vaksinering. men er ikke for å få nye og uprøvde vaksiner. er mest komfortable med de vi har hatt en stund.
Omr Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. juli 2008 Er det vaksina mot hjernehinnebetennelse du snakker om? Jeg var også med på dette forsøket, og har nettopp fått vite at jeg fikk den aktive vaksina den gang for mange år siden. Det var et idiotisk forsøk på en generasjon. Husker godt kampanjen, og jeg meldte meg på fordi jeg ville HJELPE. Heldigvis er det liten sjanse for at nettopp dette skjer igjen:) De vaksinene som gis til barna er godt utprøvde - heldigvis! Viktig med fokus, men ikke hysteri som enkelte her står for.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #9 Skrevet 29. juli 2008 jepp! det var MenB-vaccine. har tatt alle vaksiner i programmet + hepatitt Aog B i ettertid, fordi jeg trengte det i forbindelse med jobben min. men noe slikt takker jeg aldri ja til igjen. jeg har også vaksinert mitt barn fordi enkelte sykdommer er det viktig å holde vekke. men jeg må si at jeg er fremdeles skeptisk.
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #10 Skrevet 29. juli 2008 Viktig med fokus, ja stargate. Har du vaksinert deg selv mot kikhoste forresten. I følge FHI må alle vaksinere seg hvert 4 år for at vaksinen skal virke og for at sykdommen skal utryddes. Ellers er du og alle andre uvaksinerte voksne en like stor potensiell smittefare som et hvilket som helst uvaksinert barn. Så fremt vaksinen virker da..? Der er her det er viktig med fokus!
Omr Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 29. juli 2008 Jeg kommer heller aldri til å stille opp på dette igjen - og aldri i verden om mine barn skulle fått deltatt! Men her i dag har det vært snakk om vaksineprogrammet ungene går gjennom, og der er jeg ikke i tvil - det er riktig; ihvertfall for mine barn:)
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #12 Skrevet 29. juli 2008 Endelig et hjernevaska nek som innrømmer at hun frykter noe som hele forskerverden ler av!! Kikhoste rammer mest de som er vaksinert!! Norge topper jo denne statistikken!! Men du får kreve at alle som besøker deg og poden på 3 mnd. MÅ VAKSINERE SEG!! :-)
Omr Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 29. juli 2008 Hvis du leste hovedinnlegget mitt, så skjønner du vel at hele fammen her er ganske nyvaksinert mot kikhoste? Men dette gjelder selve kikhosten - ikke de andre sykdommene det vaksineres mot! Og stivkrampevaksine er jo viktig - med tanke sår, bitt og andre ting det er mulig å bli syke av.
Omr Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 29. juli 2008 Som du leser, yppert, så beskytter ikke kikhostevaksinen så alt for lenge... og jeg har ingen pode på 3 mnd. Mine er ferdige med det meste av vaksineprogrammet, men jeg vil likevel ikke ha besøk av deg og det uvaksinerte kobbelet av unger du har;) MEN: Det er for de små uvaksinerte at kikhosten er så farlig... og det var ikke moro at en bekjent opplevde dette så sterkt. GOD NATT:)
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #15 Skrevet 29. juli 2008 Tjaa.. må være ganske dum hvis du tror kikhostevaksinen virker da:-) Stivkrampevaksinen?? Vi som ikke vaksinerer, bygger hus med rustfri spiker, passer på at folk som har hest, ikke beiter i hagene våre!! Ellers er vi jævla nøye med tannpuss og fluor til hundene våre slik at de ikke biter ungene våre med skitne tenner!!
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #16 Skrevet 29. juli 2008 Ja, med tanke på hvor sannsynlig det er at en baby får stivkrampe, så er det utrolig viktig å få gitt den sprøyta så tidlig som mulig... Når fikk en norsk baby stivkrampe sist mon tro? Forrige århundre..?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #17 Skrevet 29. juli 2008 jasså?? kan du dokumentere den påstanden og vise meg det studiet som bekrefter at vaksinerte får mildere forløp enn ikke vaksinerte? Dette er noe tull som helsesøstre har fått i MSIS-blekka si, som de får fra Folkehelseinstituttet hver måned:-) Du må være ganske hjernevasket hvis du tror på udokumenterte påstander!!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #18 Skrevet 29. juli 2008 Saken blir langt mer alvorlig dersom ungene biter bikkja, slike uvaksinerte sykdomsbærere sprer jo rundt seg med all slags pest
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #19 Skrevet 30. juli 2008 Antallet tilfeller av kikhoste er økende. Det er økende blant strørre barn og voksne. Men antallet er stabilt for barn under to år. Dette viser at vaksinen virker.
Gjest Skrevet 30. juli 2008 #20 Skrevet 30. juli 2008 Årsaken er at effekten av vaksinen gradvis forsvinner.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2008 #21 Skrevet 30. juli 2008 Hvor lenge har set blitt gitt vaksiner, Tura Satana? Siden stivkrampe ble mindre vanlig, kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå