Gå til innhold

Trenger tips til en vogn som er god å trille tur med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på barnevognjakt om dagen, skal kjøpe ny og har hørt at det kan være noen måneders bestillingstid, så tenkte å begynne å titte litt nå.

Jeg trenger en vogn som er god å trille da jeg kommer til å bruke den mye på turer utendørs. Jeg vil også at bagen skal være litt romslig siden jeg får vinterbarn. Har i utgangspunktet lyst til vogn med 4 hjul, men er åpen for alle tips. Kommer til å gå mye i bakker for det er det mye av her. Vil ha en vogn som er lett og fin å trille, og som er stødig og stabil.

Vurderer simo, enten duo eller kombi. Noen som har erfaring med hvordan det er å trille tur med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv simo duo, og var kjempe fornøyd med den. Den er lett og trille , selv om det er en stor vogn som går for å være en av de tyngste på markedet.. Kjempe god i ulendt terreng.. da det er GOD fjæring i den som gjør at det ikke blir humpete for babyen. Duo bagen er også stor og god.. god plass til det en trenger på en vinterbaby;)

Det er også veldig god plass i kurven under vogna;)

Sportsdelen syns jeg da ikke var noe særlig fin.. så da kjøpte jeg meg en teutonia mistral som også er en nydelig vogn å trille!

Har vært fornøyd med begge vognene.. og kommer til å bruke begge på nestemann også ;)

Skrevet

Emmaljunga vognene er supre å gå tur med, iallefall de med fire hjul. Du trenger ikke bekymre deg for bag størrelsen, vinterbarn er små om vinteren, trenger ikke mye plass selv med poser, pledd og klær. da er det verre for vår barn som kanskje bruker bag sin første vinter når de er rundt ni måneder og litt større:) Tenkte helt likt som deg jeg også, helt til ei vennine påpekte dette for meg:-) Vi har selv en sportkombi, tror ikke denne lages lengre, men emmaljunga har mange andre fine vogner som tåler litt terreng (uten å være joggevogn el.) og mye bruk.

Et annet tips jeg fikk på Katys babyshop (eller noe) i strømstad (hvor de selger emmaljunga litt rimligere enn i norge) er å kjøpe vogn like etter ferien for da selges årets modeller ut. Disse blir vistnok bare produsert frem til ferien, så starter de å produsere neste års modell etter ferien slik at "gammel modell" blir solgt ut rimlig på høsten. Vi fikk en der til halv pris:)

Skrevet

Jeg hadde de samme behovene som deg, da vi kjøpte vogn for to år siden. Ble fristet til en trehjuling fra Teutonia, men denne var vi ikke fornøyd med. Dempingen var dårlig, så babyen humpet en del.. Følte heller ikke at den var så stødig.

Endte opp med en kombivogn fra Emmaljunga, som vi har vært storfornøyd med. Brukte bagen så lenge vi syntes det var nødvendig, før vi gikk over til sportsdelen, som er stor og romslig. Har fra tidligere en Simo sportsvogn som vi brukte på eldstejenten til hun ikke satt i vogn lenger, men kommer nok til å holde oss til Emmaljunga vognen på guttungen.

Den er god å trille i oppverbakker, da håndtaket kan justeres etter hvilken høyde som er mest komfortabl etter hvor du kjører. Den har også hjul som er gode å kjøre i snøføre, og som ikke trenger å pumpes luft i. Synes heller ikke vognen er tung, vi er mye på tur, også med bil. Da er det inn og ut med vognen, og det går helt fin.

Lykke til!

Skrevet

Har hatt simo kombi til begge mine to og kommer til å ha den denne gangen også.Får også vinterbarn og synes denne vogna har god plass til poser og dyner.Så er den stødig på tur med gode fjøringer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...