Gå til innhold

Sykemeldt i ferien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble sykemeldt i ferien (1 uke). Har jeg da en ferieuke til gode som jeg kan ta igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er 100% sm får du ta igjen ferien, men er du f.eks. 80% sm får du ikke noe "igjen"....

Skrevet

Jeg vet ikke om dette er forskjellig fra hvor du jobber å sånn, men jeg er 50% sykmeldt, og personalansvarlig i min bedrift gav meg svar på dette spørsmålet i går- JA du har rett til å ta igjen 50% ferie når du er tilbake.

Hmm..

Skrevet

Labbetussa, da er dette goder din arbeidsgiver betaler for. Arbeidsgiver får ikke penger fra NAV så lenge du ikke er 100% sm

Skrevet

I følge Ferieloven må du ha vært sykemeldt 100% i minst 6 virkedager for å kunne kreve å ta ferien på et senere tidspunkt. videre trenger du en legeerklæring i tillegg til sykemeldingen....

Skrevet

PS: arbeidsgiver kan fravike Ferieloven til fordel for deg. Arbeidsgiver kan dermed gi deg ferien på et senere tidspunkt uten å kreve legeerklæring etc dersom de vil det

:o)

Skrevet

Takk for svar! Jeg har vært 100% sykemeldt så da kan jeg ta igjen den uken med ferie :)

Skrevet

jeg mener å huske at du må ha vært sykemeldt en vis tid i for veien også.. tror det er 14 dager før du går i ferie for å ha rett på å få den igjen...

Skrevet

tror du må ha vært syk i mere enn halvparten av ferien din.... ring nav å spør.

Skrevet

Hvis du er 100% sykmeldt kan du søke arb.giver om å utsette ferien din evt føre den over til neste år (10 dager kan flyttes til neste år, som regel) - litt forskjellig praksis rundt omkring, det beste er å spørre arb.giver. Loven kan ofte tolkes på flere måter ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...