Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Føler meg egoistisk. Ble gravid uten at det var planlagt, og kjæresten min har sagt rett ut at han ikke vil bli pappa, ever. Han liker ikke barn. Jeg har sagt at jeg skal beholde, for jeg ønsker meg barn. Nå er han blitt deprimert, skulker jobben, bare sitter inne. Men han nekter å snakke om det. Unngår emnet til enhver tid. Jeg er redd han går stille inn i dette bare for å gjøre meg lykkelig. Men jeg har sinnsykt dårlig samvittihet!!! Føler meg som en kjempe-egoist. Nå innser jeg virkelig at mennene ikke har noe de skulle ha sagt når det kommer til graviditet.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 tja, kanskje du er en smule egoistisk... dere må jo ha snakket om dette med barn tidligere, slik at du visste hvor han stod? Min mening er at skal man sette et barn til verden, skal det være ønsket fra BEGGEs side. Jeg ble gravid tidlig i forholdet til min samboer, men han var ikke klar, og jeg tok abort. Jeg angrer overhodet ingenting på dette. Nå har vi en liten jente på snart ett år, planlagt, og vi er super lykkelige!! Er så glad for at jeg ventet til begge ble klare...
Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Vil legge til at jeg ikke tåler p-piller og har gått i et par år uten prevensjon. Dette er noe kjæresten min har visst om hele veien, men likevel kom han inni meg når vi hadde sex. Hvis han absolutt ikke ville ha barn burde han kanskje ha tatt litt mer ansvar med kondom? Bare tanker jeg har. Jeg føler at han legger all skyld på meg. Men vi var tross alt to om denne tangoen. SÅ jeg føler at det er litt urettferdig samtidig...:/
kikki_sch Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 jeg syns ikke du er så egoistisk jeg da... er jo som du sier, dere er to om tangoen... skjønner det kan være vanskelig for han og, men sånn er det bare, det er ting i livet som er vanskelig... man kan jo ikke grave seg helt ned fordet... han har vært med på detta, da får han og ta ansvaret... og hvis han ikke vil det er det bare han som taper på det, ikke du...
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 DU burde også brukt hodet når det gjelder kondom...
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 Har da selvfølgelig nevnt det tusen ganger. Er ikke tett heller. Men når en voksen mann på 29 ikke er interessert i å bruke det, tenkte jeg kanskje at han ikke var så jævla redd for graviditet jeg da...derfor synes jeg det er ganske urettferdig av han å komme med dette nå, at jeg skal ta det vekk er jo veldig enkelt for han å si. Blir ikke aktuelt for meg å bruke abort som siste utveis-prevensjonsmiddel...
snuppene 09 og 11 Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 Har han ikke vært inntressert i å bruke prevansjon, syntes jeg egentlig ikke synd på ham jeg. Som du sier selv, han er 29 år og burde vite at slikt blir det barn av. Når man har sex bør man vite om konsekvenene og være villige til å ta annsvar for dette. Syntes gubben din kommer med veldig annsvarsfraskrivelse om han nekter å bruke noen form for prevansjon, og så mener at du bør ta abort. legger jo alt over på deg da.. hvorfor er det slik at alt annsvaret skal være kvinnens? man er to om sex = man er to om annsvaret. Jeg mener du ikke trenger å ha dårlig sammvitighet for å beholde barnet. Dette har han valgt selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå