Gå til innhold

ang. solkrem.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst å dra på stranden med småen som er 3,5 mnd. Men han bør vel få på seg litt solkrem først. Har kjøpt inn nivea children's sun lotion faktor 40. Men kom i tanke på at han kommer sikkert til å spise en del av det eg smører på. Putter jo hendene i munnen hele tiden og da får han jo i seg litt hvis eg smører hele han. Er førstegangs så er sikkert et dumt spm. Men hva gjør dere når dere drar på stranden? Kan han forresten bade litt/duppe seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg holder meg hjemme. Syns det er høl i hue å drasse en baby på stranden nå. Bruk nå sunblock i alle tillfelle og en som er vannfast kansje?

Skrevet

Jeg hadde ikke badet en så liten baby i sjøen. Tror ikke han hadde likt det heller. Så en ett-åring på stranden forleden dag, som foreldrene hadde redningsvest på, de la han ned i vannet så han kunne flyte med vesten men ungen hylskrek - men de var opptatt med å snakke med noen venner de traff og lot han ligge. Stakkars liten, var nok for kaldt vann ja.

Er heller ikke fan av solkrem på så små. Helst skal de ikke ha solkrem på seg det første året, mener jeg å ha lest hvertfall. Sjekk hvertfall bak på boksen, at den ikke inneholder noen parabener - stoler ikke helt på nivea eller natusan der jeg. Men igjen, solkrem på en så liten, nei... liker det ikke. Hadde nok heller sittet i skyggen, med en parasoll i tillegg.

Skrevet

barn under 6 mnd skal ikke smøres med krem. levera er ikke moden for det enda.

Skrevet

Sebamed solkrem for babyer inneholder ikke parabener. Den selges på apoteket. Sant at så små babyer skal ligge i skyggen, men man kan bli solbrent i skyggen og. En sjelden gang kan man vel smøre inn babyen med solkrem. Tror ikke du ødelegger leveren pga én badetur.

Og ang vannet; hvis det er grunt og veldig varmt i vannet, er det jo ikke noe farlig å dyppe babyen nedi. Kanskje han liker det, kanskje ikke. Det finner du jo fort ut av. Tar ikke livet av ham om det er litt kaldt vann heller, da får du jo beskjed :)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...