Gå til innhold

Dere som har vært på vekstkontroll - Når var dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble henvist til vekstkontroll på sykehuset av jordmor i dag, men fikk ikke time før dagen før termin om to uker. Jordmor begynte å snakke om at de også burde ta røntgen av bekkenet mitt, og da eventuelt vurdere ks hvis barnet er veldig stort. Litt seint med alt dette dagen før termin eller?

Jordmor mente også at dette var for sent.. Hmmm...

Dere som har vært, når var dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på vekstkontroll i går (var da 32+1) og babyen veide visstnok da 2056 gram. Jeg synes også det var sent for din del, men hvorfor skjønte ikke jm eller lege ved forrige kontroll at du burde vært henvist? Det er da ganske uvanlig å finne ut så sent som i uke 38 at de vil ha en vekstestimering, om de ikke har vært inne på tanken om at det kan være et stort barn tidligere. At sykehuset har fullt opp og ikke ledige timer ken jeg til dels forstå, men at jordmoren eller fastlegen din ikke har skjønt at dette kan være nødvendig før nå, er nesten klanderverdig, synes jeg.

Skrevet

Et slikt røntgenbilde kan tas fra du er 36 uker på vei,,

Med mitt førstebarn for over 10 år siden ble det tatt i den uken,,

Jeg har forsmalt bekken og er nå på vekstestimering fredag denne uke og jeg er 36 uker på vei i morgen. Var også på vekstestimering forrige torsdag..

Synes det er alt for sendt for deg å en slik vurdering dagen før terminen din..

Helt sprøtt,,

Kan du ikke ringe til fødeavdelingen og fortelle hva jordmor har sagt, så kanskje dem setter opp en vekstestimeringstime til deg og røntgenbilde til deg på samme dag om ikke så lenge...

I og med at du har vært på sykehuset er jo alt jordmor har sagt skrevet ned,,

Forstår at du blir frustrert, jeg er også dem om dagen,,, Dette med vekstestimering kan ha et avvik på opptil 500 gram, og jeg kan ikke føde et barn mot eller over 4 kilo..

Dette er mitt 3 barn, så jeg er ganske "bestemt" denne gangen,

Jeg ønsker deg lykke til:)

Skrevet

Jordmor nevnte det på forrige kontroll også, men ville avvente for å være helt sikker. SF målet mitt lå i dag på 38 cm.

Jeg tar nok en telefon til sykehuset tenker jeg, og spør om det er mulig å få noe før. Hun som satt meg opp til time mente at rett før termin var den beste tiden.. Merkelig spør du meg. :)

Skrevet

Gårsdagens undersøkelse var min andre, og ble gjort 16 dager etter den første. Legen som utførte estimeringen min i går, hadde en formening om at man oftere målte "feil" desto nærmere termin man er.... Akuttmåten å få det gjort på, blir vel å ta en spansk en (som så mange her inne later til å gjøre for å få en smugkikk på babyen) og ringe føden med beskjed om at du ikke har kjent liv på 24 timer...

Skrevet

Saltlakris_fødeklar, skal du på vekstkontroll kun pga høyt sf mål?

Skrevet

Jeg var på vekstkonroll i uke 37+4 og skal på ny 39+0. Det er nok litt seint å henvise deg dagen før termin, du kan jo føde før det!!! Det er best at du ringer å bestiller nærmere ;)

Nå er det bare oss to i gjengen...lurer på kem som blir først :D

Lykke til!!!

Skrevet

jeg var på vekstkontroll i uke 31, nesten uke 32. altså 31+6

Skrevet

jeg skal på vekstkontroll 8 august, har termin den 30. vet ikke om det blir den siste.

skal og på Stork den 3 august, så blir jo dobbel kontroll den uka da.

hvordan gikk det på den siste stork kontrollen din salt_lakris?

Skrevet

Makko: Om det er kun pga. SF målet er jeg litt usikker på. Jordmor mener når hun kjenner på magen min at det er "mye baby" inni der.. Ikke vet jeg, men jeg er ganske så stor. Ikke så høy heller, så hun er vel redd for at det skal være dårlig plass i bekkenet. I alle tilfeller er jeg veldig glad for at det følges opp, slik at man slipper å ende i akutt KS.

Symfyse målet mitt har hele tiden vært over det skraverte feltet, men har økt mer den siste tiden.

NormaJean: Siste Stork gikk veldig fint, kun en blodprøve og legebesøk, så det var fort overstått :)

Skrevet

Jurgita: Ja, blir spennende å se.. Håper vi slipper å gå så veldig mye lenger! :) Lykke til du og!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...