Gå til innhold

Is i barnehagen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger inn her i stedet for barnehagedebatten, jeg.

 

Jeg er veldig fornøyd med barnehagen vår, men nå i sommer har de spist is hver eneste dag. Jeg synes det er litt drøyt at de serverer is hver bidige dag, særlig når de ikke har spurt på forhånd om det er greit.

 

En ting er at det er varmt, men det går jo an å gi dem kald vannmelon, sprudlevann eller andre forfriskende ting og. Må jo ikke spise is hele tiden. Uansett hjelper det jo egentlig ikke så veldig, det er jo en særdeles kortvarig glede.

 

Barna mine spiser sjelden godteri og is, og vi prøver å gjøre det til en spesiell ting. Det er jo ikke særlig stas å få is innimellom når de blir vant til å få det hver dag.

 

Synes dere jeg overreagerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg Trollkatt. Hadde reagert jeg også. Synes du skal si fra til ped lederen i barnehagen, eller er det kanskje mest vikarer på jobb nå i sommer? er ikke sikkert de tenker på samme måte som du vet du. Kan hende de tenker at nå når "kattene" er borte skal de "danse litt på bordet."

Skrevet

Enig med deg. Is i barnehagen er ganske tullete, så sant det ikke er noe ekstra.

 

I barnehagen her bruker vi som du sier vannmelon, annen kald frukt, vann, utblanet eplejuice. Det har vært foreldre som har reagert på at vi i varmen gir andre ting enn vann, men for forandringen så synes ikke jeg det gjør noe. Man blir ganske lei av vann, ungene gjør også det. For å få dem til å drikke serverer vi noen ganger andre ting.

 

Andre ganger har vi laget is av solbærsirup eller annen vitaminrik saft, og det faller også i smak.

 

Du overreagerer ikke. Ta det opp.

Skrevet

Det er godt å høre :) Skal snakke med styrer når hun kommer tilbake fra ferie, jeg. Har sagt det i en brukerundersøkelse og, som vi skal ha foreldremøte om etter hvert. De har så mange "spesielle anledninger" som de feirer med pølser og is, eller vafler. Føler at de voksne går og er fysne hele tiden, og ikke klarer å vente til de kommer hjem, hehe.

 

Men er samtidig litt redd for at de skal bli irritert på meg, så jeg må finne en fin måte å si det på. Er som sagt veldig fornøyd sånn ellers, men de tåler vel å få beskjed...

Skrevet

Dere betaler for en tjeneste, og dersom de blir sure for at du pent og pyntelig forteller hva du tenker om en såpass stor greie, så får de bare bli det. Da er det veldig uproffesjonelt.

 

jeg er selv styrer i barnehage, og all tilbakemelding tar jeg som et kompliment. For det er viktig at foreldre tør å si i fra. Noen har tenkt så lenge på en sak som kanskje i utgangspunktet er en bagatell, og så kommer det ut skikkelig surt når de endelig tør å ta det opp. Det er jo veldig dumt.

 

Si i fra du, på en pen og ordentlig måte. Ikke si det som en ordre, men kommenter observasjonene dine. Er styreren profesjonell så går hun ikke i forsvar, men tar det til seg.

 

Lykke til!

Skrevet

Is i bhg hver dag hoertes ganske voldsomt ut.

 

jeg er en av dem som syns det OK aa kose seg litt innimellom, men hver dag er da alt for ofte. En gang i mnd kanskje i bhg ....

 

Syns du skal gi beskjed jeg.

Skrevet

Jeg har samme oppfatning som deg, men synes at barnehagen skal få gjøre litt ekstra ut av sommeren også. Det trenger ikke være is bestandig, men andre ting som du har nevnt. Dessuten kan de lage isen selv (saftis), noe som er moro for unger.

Skrevet

Jeg sitter også med inntrykket at det er de voksnes behov som styrer matvalget og sukkerinnholdet i kosten i barnehagen!

 

Rart i grunn med slik utstrakt bruk av sukker/syltetøy/osv, det er jo "unødvendig" og noe som drar kostnaden oppover. Er de ikke prisbevisste i barnehagen?

Skrevet

Ja, det hadde heller ikke plaget meg om de fikk is litt oftere i sommer enn ellers, men det er dette med at de får det hver dag. Er vel sikkert litt fordi det nesten ikke er barn der i sommer, som regel bare 6-8 stk. Så det blir ikke så dyrt, men det er jo heller ikke nødvendig, synes jeg. Er enig i at de kunne lagd saftis. Kunne jo brukt blåbærsaft eller noe sånt, som inneholder sunne ting og. Er jo mye mer forfriskende enn pin up, som egentlig bare er kliss nå i varmen.

 

Styreren er kjempegrei, så jeg tror ikke det er noe problem å si ifra. Og alle som jobber der vet at jeg sympatiserer veldig med dem nå i varmen. Synes det er rart at de andre foreldrene ikke reagerer. Er veldig forskjell på foreldrene her og i forrige barnehagen datteren min gikk i. Der var de veldig mot kake og godteri på bursdager, og vi lagde smoothie og morsomme fruktfigurer og sånn. Her er det kake og is for alle penga. Rart.

Skrevet

mine også fikk is i barnehagen, men det var bare av og til. Spesielt på varme dager. Og da synes de det var veldig stas at de fikk is.

Men hver dag synes jeg var litt mye da. Da er det jo ikke noe glede over det visst man får det servert hver dag.

 

En eller annen gangen er greit synes jeg:)

Skrevet

Hmm..Jeg skal ikke si så mye jeg i å med Prinsessa i huset her har fått is så og si hver dag.. Har vært så utrolig varmt at jeg har ikke sett noe galt i det.

Men går mest i vann-is her... ikke fløte is..

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...