Gå til innhold

går det an å gi smaks prøver med yoghurt til baby på 8 mnd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei

bare lurer jeg. vi sitter å spiser frokost og så gir store søstra mini noene skjeer med yoghurt , går det an nå eller bør en vente til dem er 1 år.???????????

 

 

hva gjør dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

smaksprøver går iallefall greit.

 

mener å huske at hs sa at vi kunne begynne med yoghurt nå..

iallefall "barneyoghurt"

mener å huske å ha sett et barnematglass med frukt og yoghurt, så det skal vell bare være å gi!

men krever sikkert litt tilvenning, itilfelle reaksjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har soekt litt paa internett angaaende dette litt tidligere, og virker som det er litt delte meninger angaaende dette. Jeg tok sjansen, og har begynt aa gi litt yoghurt til min baby. Jeg gir yoghurt naturell, siden den er uten sukker, og blander det med litt most banan og/eller avocado. Han liker det veldig godt, og har ikke faatt noen reaksjoner paa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med helsesøster angående dette, hun sa jeg helst skulle vente til jenta mi var 10 måneder og melkeprodukter til hun var 1 år. Tarmen kunne ikke førdøye dette riktig enda! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakka med en helsesøster på helsestasjonen, spurte om yoghurt (hun mente at det gikk bra å gi) cottage cheese var også greit, ikke creme fraithe, og heller ikke rød fisk (??)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. De sier jo at man kan gi yoghurt fra 10 måneders alder, men jeg kan ikke se at det skulle være et problem fra nå av, hvis ikke ungen er spesielt allergisk av seg på andre vis. Helena får et halvt beger yoghurt i ny og ne (blir 9 måneder om 2 dager) og har tålt det helt fint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...