:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 den lager en høy hul lyd, å når jeg titter under ser jeg at et rør (eksospotta?) har blitt delt i to, som om det har rustet i stykker eller blitt slått i stykker. i tillegg bråker bremsene mine, men det har jeg vist en stund... jeg trenger bil for å komme meg på skolen. hulk!
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Du kan få kjøpe en billig ford focus! Eller hva med en Opel Astra? ;o) Nei, men leverer den på verksted fort som faen, og se på det som gratis trim så lenge, om du kan. Kjipt med bil, de går i stykker!!!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2008 jeg tror ikke det lønner seg og levere den in. den kostet 19 000 ny for 1 år siden... hm... jeg har ikke masse penger til å bare kjøpe en bil. før skolen starter går det fint, men når skolen begyner bruker jeg 2 timer til skolen uten bil.... og det går jo ikke. må jo hente å levere småen også..
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 Er den gammel og skral, eller verdt å invistere mer penger i? Har du råd til å kjøpe en bedre bil? ;-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 19 000 NY??? brukt, ny, antar jeg... ) Nei, man har ikke det.. (og jeg som håpa å selge mine med en gang!!! Haha). Får håpe det ordner seg da... Kjipt når man er bil-løs....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. juli 2008 19 000 som brukt, men da var den jo ny for meg når jeg fikk den din sopp.. haha
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. juli 2008 #7 Skrevet 29. juli 2008 Hehe, ja det var det jeg trodde (og håpa) ) )
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. juli 2008 det er en fin bil, en god bil også. så jeg vet ikke. hm.. jeg vet ikke helt om jeg har råd til å fikse den, eller om jeg har råd til å kjøpe ny.. hehe.. i fjord når jeg inså at jeg måtte kjøpe bil gråt jeg fordi jeg ikke ante hvordan jeg skulle få det til å gå rundt... men det gikk jo på et vis. men da måtte jeg ikke ta lån da.. det må jeg nok nå
prekæs Skrevet 29. juli 2008 #9 Skrevet 29. juli 2008 Hør nå her. Bremsene er viktigst. Kjenner du ikke noen som kan anbefale deg en god mekaniker da? Ofte bensinstasjoner er flinke på biler, og langt rimeligere enn merkeverksted. Skiftet bremser, enten foran eller bak i på vår bil i våres og det kom på 2-3 tusen, mener jeg. Eksospotta sjekker du samtidig og koster vanligvis ikke stort den heller. Men legg vekt på at den skal repareres så billig som mulig. Så smiler du pent til mekanikeren og virker litt hjelpeløs, så får du ekstrarabatt:) (Det verste er at det virker...innimellom. Kremt)
Mammaen til Isak Skrevet 29. juli 2008 #10 Skrevet 29. juli 2008 Det beste er å få en som skrur bil på fritida til å se på den, det er det jo mange gutter som driver med. Det er billigere enn verksted. Om det som feiler bilen er greie feil da, som ikke krever avansert verksted utstyr, tror jeg det lønner seg! Hvis du forteller litt mer om åssen bil og bil type, hvaa som er feil etc kan jeg mer enn gjerne høre om noen har tid til å se på den
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 29. juli 2008 #11 Skrevet 29. juli 2008 Ja det billigste er å få fiksa det "privat". men husk også på at du trenger ikke å la verkstedet kjøpe inn deler til deg, for det kan fort bli dyrt. de kan du kjøpe selv, og få dem til å sette på. det sparer du ofte mye på. bremseskiver/bremsetrommel og eksos anlegg kan du kjøpe hos biltema, torshov bilrekvisita e.l. de er mye biligere, men har så godt som samme standard Eksos kan du sikkert få tak i enda billigere hos bilopphuggeriet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå