BergensBerta*gullgutt* Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 hva skal de sjekke egentlig? burde jeg ha klar kaffe ? burde jeg ryddet rommet?? hva skal de sjekke og slikt???
Poteto Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 her sjekket dei vekten til babyen. så maser hun litt om amming, fødsel osv.. trenger ikke ha klart noe.. trenger ikke rydde.. du er tross alt nett kommen hjem. gratulere med gullet
LegallyBlond Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Ikke noe skummelt =) Har du det normalt rent og (u)ryddig så går det bra! Er ikke det hun ser etter =) Dessuten vet hun at du akkurat har født og at husarbeid ikke har 1.prioritet. Hun snakker om barnestell, amming osv og veier barnet, og du får anledning til å ta opp ting du lurer på. Min har også spurt hvordan vi har det, hvordan fødselen gikk osv. Du kan jo tilby kaffe og kjeks eller noe hvis du vil, men absolutt ikke noe must. Gjør det du føler for!
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Jordmor? Her jeg bor er det helsesøster som tar den biten, ble litt overrasket. Du har vel truffet henne før da kanskje og da slipper man iallefall å tenke på hva slags menneske som kommer i hus. I mitt tilfelle har jeg hatt besøk av ulike helsesøstre ved henholdvis barn 1, 2 og tre. 2 av dem var skikkelig koselige og vi hadde en fin prat om alt mellom himmel og jord. Den ene var imidlertid av en annen kaliber. Her var det hun som stilte spørsmålene og følte jeg ble satt på prøve. Alt i fra røyke/drikkevaner til om vi hadde planer om å gifte oss i nær framtid! Hun viste seg også å være en skikkelig skjemafrik i forhold til senere oppfølging på helsestasjonen. Dette ble jeg imidlertid lei av og byttet til en helsesøster hvor kjemien stemte overens. I ditt tilfelle handler det om et kort besøk, sett på kaffe og noe å bite i. De har som regel flere å besøke så hun blir nok ikke lenge.
Hilde_85 Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 Hadde helsesøster på besøk vi. Og det ble ikke veid. Men det er nok ingen ting å bekymre seg for. Skal nok bare sjekke at dere har det fint, at ingen har fått noe depresjoner, og at amming går bra. Så er det nok og for å snike litt på om at det ikke er noe barnemishandling på gang, eller fare for det. Men det er nok ingen ting å være redd for om man er fornuftige mennesker. Jeg var og veldig nervøs først fordi huset så ut som ett helvette fordi den uka min lille kom hadde jeg planlagt å få alt ferdig (var 17 dager igjen til termin, så trodde jeg hadde god tid) så jeg beklaga veldig rotet, men helsesøstra sa at sånn så det ut hos alle som hadde nettopp fått en ny en *ler*
TurboPrinsessen:-) Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 vi tilbød kaffe, men hun ville bare ha vann, så fikk hun det. Vi hadde også satt frem noen kjeks, men de forsynte hun seg ikke av.. Hvordan huset så ut brydde hun seg ikke om sa hun, men det så vel ikke så aller verst ut tenker jeg:-) Vi snakket litt om fødselen, og litt om alt vedr babyen og litt om div produkter. så la vi henne på stellebordet, og hun sjekket et eller annet, har glemt hva. Snuppa tok like godt å bæsjet på henne... hehe.. Koselig men en litt spesiell dame..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå