Gå til innhold

gravid og har mistet all sunn fornuft..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja..hvor skal jeg begynne...

Vil så prate med noen, men er rett og slett for flau.

Har slitt litt med depresjoner de siste månedene, men har fått hjelp ved å ha faste samtaletimer hos lege. (ikke psykolog, da de hadde så lang ventetid) Venter enda på time der. Føler at ting er blitt mye bedre, men av en eller annen grunn så har jeg den siste måneden brutt med all sunn fornuft og kastet opp.. Har egentli ikke noe problemer med vekta. Har alltid vært tynn og er nå gravid i 7. mnd og veier ikke noe mer nå enn jeg gjorde da jeg var gravid sist og syntes det gikk greit. Har ei på 3 år fra før.

Så derfor skjønner jeg ikke hvorfor jeg egentli kaster opp? Gjør d ikke etter hvert måltid, aldri etter små måltid, men som regel etter middag hvis det lar seg gjøre, eller hvis jeg uansett har spist litt mye. Jeg føler meg mye bedre etterpå og føler meg ikke så stram og stor. Det som er litt rart (jeg tenker mye)..er at jeg har hatt det så mye bedre etter at jeg begynte med det, men samtidig merker jeg nå at jeg får litt samvittighetskvaler, fordi jeg vet at det er så dumt. Og jeg vil egentli ikke, men det er så lettvint å gjøre det. Har lyst egentli bare å si det til mannen min, men samtidig vil jeg ikke legge ENDA en byrde på han nå som han har hatt så mye å stri med pga meg og depresjonene, og han synes jo at ting begynner å bli bra.

VET at det ikke er bra..men overspiser ikke slik som "typsike" folk med spisevegring gjør... det skjer liksom bare når jeg føler meg litt for mett.. høres ut som et tonn med unnskyldninger, men prøver å skrive ned bare hva jeg tenker. Men merker jo at det skjer oftere nå enn i begynnelsen, men samtidig kan jeg la være en dag også. Ufff...... Har ikke gått noe ned i vekt heller, og vil ikke det heller, så vet liksom ikke hvorfor jeg gjør det jeg gjør. Er jo fornuften selv og føler nå at jeg ikke er riktig klok... Er spent på hva slags tilbakemeldinger jeg får nå... Ikke vær for sinte, jeg er bare forvirret for tiden.. trenger mer råd, eller forståelse for en situasjon jeg ikke har helt taket på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All fornuft har du jo ikke mistet. Du innser jo at du har et problem. Det er bra. En ting du kan gjøre er å ringe jordmor å få komme dit til samtale. De vet jo hvor mye hormoner kan velte om på kropp og følelser, så hun kan kanskje hjelpe deg til å forstå hvorfor du gjør det, og kanskje finne en løsning sammen med deg.

Det å kaste opp etter et måltid gir ofte en følelse av kontroll, og gir en slags ro i et kaos av tanker. Men du kan bryte dette mønsteret. Flott at du har søkt hjelp! Håper du får det, og lykke til!

Skrevet

Har søkt hjelp ang de andre problemene, men kommer ikke til å tørre å nevne dette til noen føler jeg.. De må jo tro jeg har mista all kontroll. Vil ikke d.. :( uff, det er ikke lett..

Skrevet

Dette minner om anoreksi. Mange forbinder oppkast med bullimi, men en del anorektikere spyr også. Forskjellen er at anorektikere ikke overspiser først, de gjør det uansett. Synes du skal snakke med lege eller jordmor om dette. Jeg tror heller ikke du gjør mannen en tjeneste ved å skjule det.

Skrevet

Du HAR mistet kontrollen. Håper du innser at din og barnets helse er mye viktigere enn stoltheten din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...