Soleie m/3 gull :) Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 hei softis:) hvordan står det til??? når blir det prinsesse fest?? vi venter og venter vi vettu:) og forresten, tror ikke min søster er her. de kom hjem fra reise i dag så har sikkert lagt seg tidlig:)
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Står bra til:) Med deg og dine da? For min del kan det bli prinsessefest IKVELD! Men, har vært litt opptatt i det siste:P Wæ, er hun søsteren din? Visste jeg ikke:P
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 Bra, må bare spørre deg om noe skjønner du! For du bor sammen med barepappan sant? Eller skal hvertfall flytte sammen? Og studerer begge? Jeg er MØKK lei av å bo hjemme , og vil flytte sammen med pappan til min kjære sønn, han er lærling da, og jeg skal på vgs.. Hvor mye får vi da ca? Trodde du visste det:P Hvor mye får dere? Sånn visst begge er student?
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 ja vi skal flytte sammen;) eg får 6500 i mnd pluss barnetrygd på 980 elelr noe rundt der, han får 4500 men han går på folkehøyskole tror du får mer om du e lærling, han får vel lærling lønn eller? så kommer vi til å få 3500 til hjelp av husbanken til husleie siden vi har liten inntekt.. det e vel det.. det blir knapt, men vi skal nok alltids klare det... så har vi noe sparepenger å slikt vi kan bruke til nøds..
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #7 Skrevet 29. juli 2008 Er det fra husbanken det samme som bostøtte? Jo, lærlinglønnen er vel på ca 4000 i mnd fant vi ut, + skatten da=/ Men trodde kanskje lærlinger kunne få stipend i tillegg. Men da blir det lite å leve på da, men kanskje vi klarer det? Må tenke maaasse...
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 29. juli 2008 #8 Skrevet 29. juli 2008 det tror eg han kan.. han har hvertfall rett på førsørger stipend å det e 1300.. ja du får bostøtte fra husbanken... men om du ringer lånekassen så kan du høre med de ka du vil få å ka han vil få så kan dere få lån fra lånekassen også da...
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #9 Skrevet 29. juli 2008 forsørgerstipend OG borteboerstipend liksom? og det blir 6500,- ? Ja, får nok ta å høre med de da, det kan vel faktisk gå greit:) Vil egentlig ikke ha noe lån og sånn^^
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 29. juli 2008 #10 Skrevet 29. juli 2008 ja.. nei det vil iche vi heller.. vi har regnet ut at vi må leve billig... man klarer seg fint med under 1000kr i mat i uken til oss 3 å barnehage plass blir jo regnet ut etter ka du tjener... men det har iche vi fått enda:(
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #11 Skrevet 29. juli 2008 Ja, må nok passe på hva pengene brukes til da, jeg sløser såå sykt for tiden, så det kan bli hardt:P Vi har heller ikke barnehageplass, men har "svart" dagmamma, eller, er en venninne, så da kan vi ikke få det dekket heller..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 29. juli 2008 #12 Skrevet 29. juli 2008 ja eg sløser også for tiden.. men typen e veldig flink me penger så det ska gå fint... ja vi har hvit så da kan jo vi få kontantstøtte
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #13 Skrevet 29. juli 2008 Vi har også spart opp masse da, eller JEG:P Nå sitter jeg å tenker å tenker her og visst vi klarer å holde en lav strømregning, så kan det gå fint:P Men da MÅ vi få bostøtte, men er ikke det "lett" å få da? Visst vi flytter ut sammen altså? Det vil nå jeg tro..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 29. juli 2008 #14 Skrevet 29. juli 2008 jo om dere har lav inntekt får dere det.. det kan du regne ut på husbanken sine sider, der e det son tind du kan beregne på.. ja vi har regnet 1000kr i mnd ca me strøm.. bruker sikket midre en det også.. strøm e jo iche så dyrt, det e det å varme opp vannet som e dyrt...
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #15 Skrevet 29. juli 2008 Jeg også tenkte max tusen i strøm, er jo ikke mye å bruke strøm på i en liten leilighet, begge dusjer sjapt også, så Jeg har en leilighet i sikte skjønner du, og den har vi akkurat rpd til visst jeg ikke har tenk feil nå, og det er ikke langt unna så da er det bare å tømme kjøleskapet til mamma og pappa visst det skulle bli for gale;)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 29. juli 2008 #16 Skrevet 29. juli 2008 hehe.. leiligheten vår e ganske dyr:( 9000 men var det eneste vi fikk...
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #17 Skrevet 29. juli 2008 Den jeg vet om er 7 500,- men da får vel vi mindre i bostøtte da...
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 29. juli 2008 #18 Skrevet 29. juli 2008 nei tror dokkar vil få det samme;) gå inn på husbanken.no å regn ut;)
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #19 Skrevet 29. juli 2008 Jeg skjønte ikke alt som skulle fylle ut en gang^^ Tenker min kjære kan hjelpe;)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 29. juli 2008 #20 Skrevet 29. juli 2008 nei det gjorde ikke eg heller men det blir sånn ca
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 29. juli 2008 #21 Skrevet 29. juli 2008 Nå blander jeg vel meg inn, men tenkte jeg skulle svare... blir studenter vi også, så har sjekket opp i dette=) Dersom du skal gå vanlig vgs kan du få opptil 7000 kroner i måneden i lån og stipend. I tillegg får du forsørgerstipend på 1300 kroner eller noe, i måneden. Du får jo også barnetrygd på 1000 kroner. Hvis du ikke har barnehageplass får du kontantstøtte på 3300 i tillegg. dette må du søke om fra nav. får dette også om du bruker svart dagmamma. Totalt er dette ca 12 600. Kjæresten din som er lærling, får jo lærlinglønnen. Tror han i tillegg kan få lån og stipend på opptil 7000 som du. han får også forsørgerstipend på 1300 kroner. dette utgjør jo 8300 kroner pluss lærlinglønn. Så tilsammen har dere 21 000 + lærlinglønnen hans, hvis dere tar både lån og stipend. skal dere bare ha stipend blir det jo endel mindre... http://www.lanekassen.no/templates/Page____5502.aspx
jentebanden Skrevet 29. juli 2008 #22 Skrevet 29. juli 2008 Må bare blande meg inn jeg også: Man får kontantstøtte uavhengig av om dagmamma'n jobber svart eller hvitt.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 29. juli 2008 #23 Skrevet 29. juli 2008 ja det trodde eg også.. ja får mer med lån, det på 6500 er uten lån;)
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #24 Skrevet 29. juli 2008 Takktakk Sauen og dingsen og Jentebanden! Da er det bare å søke om kontantstøtte på nav da? Har hørt det ikke gikk når ikke dagmammaen skattet skjønner dere.. Vil helst klare meg uten de ekle lånene:S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå