lykkelig:) Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 uff, plages så utrolig i varmen om dagen pluss at ryggen er kjempe vond og masse kynnerer.er helt utslitt, føler at alt er leit og vanskelig akkuratt nå. har ei lita frøken på et år som også sliter i varmen pluss plaget med ørebetennelse nesten hele tiden, hun er veldig vanskelig å ha med å gjøre akkuratt nå, krever helt sinnsykt mye stakkar..... og midt oppi alt så flytter vi, så alt er helt kaos.... noe er i det nye huset og noe i det gamle, har nesten ingen oversikt og er avhengig av alle andres hjelp.... men på toppen av det hele jobber samboeren min hele tiden, skulle så gjerne hatt han hjemme og hjulpet meg, for snart møter jeg veggen føler jeg...... er det noen som veit om jeg kan få samboeren min sykemeldt fra jobben. så jeg kan få slappet at litt og sovet en hel natt for engang skyld, jeg virkelig trenger det...
hønsemor Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Høres ikke bra ut dette for deg stakkar. Jeg hadde det noe likt i vår og det er ikke noe god følelse å bli helt tappet for energi. For at mannen din skal bli sykemeldt så tror jeg at du må være det først. Vet ikke om legen din da må si noe om at du ikke er istand til å "ansvar" for datteren din. At mannen din rett og slett må være hjemme for å ta seg av sin datter. Håper du får andre svar for jeg hadde ikke så mye å bidra med. Ønsker dere iallefall lykke til!
lana<3 Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Har hatt samme problem som deg tidligere og det er ikke mye man kan få gjort. Mannen din kan ta de dagene han har altså 3 dager og han kan ha 3 dager for barnepasser er syk. Han kan ikke sykemeldes fordi du er syk, men du kan få hjelp til å få din datter i barnehage så fort som mulig. Din samboer kan også ta permisjon uten lønn.... Før kunne mannen sykemelde seg for å ta seg av sine egne men slik er det ikke lenger desverre...har slitt mye i systemet selv og i slutten av sist svangerskap ble jeg rett og slett lagt inn på sykehuset så de kunne passe på meg siden samboeren min ikke kunne sykemelde seg. Det han eventuelt kan gjøre som egentlig ikke er lov er å sykemelde seg for han er syk, det er det eneste han kan gjøre. Norge er blitt veldig firkanta der desverre.... Når det gjelder din datters ørebetennelse så vil jeg anbefale deg å ta deg en tur til noen som driver med laser. De stimulerer akupunktur punktene med laser som er veldig skånsomt for et lite barn. Hvis du søker på nettet vil du se at det er mange barn som har fått hjelp av stimulering av akupunktur punktene med laser. Her står litt info om dette iallefall: http://www.naturterapeuten.com/lasermed/index.html
Trultemor! Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Høres ud som meg dette.... Jeg er nå gravid i uke 29 og har ei datter på ett år.... 2 sommeren på rad jeg går gravid... det er ikke lett heller... Jeg begynnte nettop å jobbe igjen pga permisjon var over, men ble heldigvis sykmeldt etter to uker på jobb, orket det rett og slett ikke... samboreren min jobber offshore og er borte 2 uker om gangen. Og når han kommer hjem får han et helsiken fra meg, blir kjeftet på for det ,meste! Du kan trygt si hormonene er i sving her ja... Syns litt synd på han og,da.. Og søvn kan lengter jeg virkelig etter. Har ikke sovet godt ei natt å leeenge.. Men nå måtte faktisk sambo til lege å "skylde" på vond skulder/rygg for å få sykemeldning.... Går desverre ikke ann å spør etter for min del, selv om det burde vært god nok grunn... Vi har gjort dette en gang før. det var i fjor når datteren våres kom til verden med keisersnitt og han skulle egentli reise ut etter 3 dager hn hadde kommet til verden... Ble litt mye syting her, men syns faktisk veldig synd på meg selv nå... Men det jeg skal frem til er, få samboren din til legen sin, og skyld på noe.. forhåpentligvis har han og en fortålesefull lege som vill gi han sykemelding, vi trenger det... Lykke til:-))
MMr Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 Hei Viss han ikkje får sjukemelding ville eg ha tatt ut permisjon utan lønn eller eigenmeldingsdagar. Er det ikkje 8 dagar i strekk ein kan ta ut eigenmeldingsdagar..? Eller så kan han kanskje ta ut sjukedagar pga sjukt barn. Synd at ein må bruke slike dagar, men må mann så må mann. Viktig å ta vare på deg sjølv og babyen den siste tida:) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå