Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Jeg lurer bare på hvordan deres forhold til svigerforeldre ble etter at dere fikk barn? Jeg har alltid hatt et veldig godt forhold til svigerforeldrene mine, (i 9 år nå), men etter at jeg fikk barn ser jeg jo det at dem er ikke de beste besteforeldrene å ha. Ikke det at jeg skal forlange så veldig mye av dem da, men av og til kunne jeg godt tenke meg at dem frivillig ville ha besøkt eller passet barnebarna dems. De har bare de to barna våre som barnbarn, men har aldri tid til å være med dem. Jeg har spurt noen ganger om de kunne tenke seg å være barnevakt en fredag eller lørdagskveld men det har til nå aldri passet for dem, snart 3 år siden vi fikk vårt første barn. De har alltid noe de skal på i helgene, og i ukedagene er de også veldig opptatt. MEn det verste er jo at jeg og samboren min skal gifte oss i februar til neste år og datoen vi har bestemt oss for passet jo selvfølgelig ikke for dem. Det har vært full krise her i hele sommer for akkurat den lørdagen skal de ut på en eller annen fest. Men der har jeg sagt i fra om at enten ¨å får de komme i bryllupet ellers så må de reise på festen deres, for jeg bytter ikke dato. Heldigvis har jeg mine foreldre som stiller opp så mye de kan, men jeg har jo ikke lyst til å slite ut dem akkurat. Det er ikke snakk om så mange dagene jeg har spurt om barnevakt, for det er ikke ofte jeg er ute på noe i helgene, men uansett så passer de aldri for dem. Blir litt lei og trett, for jeg har jo alltdi hørt om besteforeldre som bare elsker å kunne være alene med barnebarna sine og passe dem.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Oisann! Kjekt å lese om noen udugelig besteforeldre av og til, slik at jeg kan sette ekstra pris på mine barns.. :-) Flott at dine foreldre stiller opp, da, for disse to tror jeg ikke du får forandra uansett.. Noe så frekt ang bryllupet, makan? HVa slags fest er det som kan komme foran sønnens bryllup? Og veit du hva: det er ene og alene svigerforeldrene dines tap om de ikke involverer seg i barnabarna. Unger later ikke som, og når de blir eldre vil de si ifra hva de vil og hva de føler. Da skal svigers få høre det, tenker jeg! MIn søsters gutt på 6 år sa høyt og tydelig at "jeg ville ikke besøke dere i dag, jeg, men mamma sa jeg måtte, og at jeg skulle få et Donald Blad om jeg blei med.." hihi. Da farmor litt forskrekka satte seg ned og spurte hvorfor i all verden han ikke ville dit, svarte han at han ikke kjente dem og at de aldri leika med han. Så der fikk de den! Og søstera mi fikk tyn for at ho bestakk gutten til å bli med.. Men hva gjør man vel ikke.. Sukk. Lykke til med svigers og bryllup og dte hele!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå