Gå til innhold

Noen bra tips til "kvalmehemmende" midler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Hellas fra 2. august til 16. Sliter ikke utrolig mye med kvalme, men blir som oftest værre i varmt vær. Lurte på om det kanskje er noen som har noen erfaring med noe som hjelper mot kvalme. Det som er tingen er at jeg ikke tar kunstig fremmstillt medikamenter og holder meg bare til urte medisiner osv som kan kjøpes på helsekost og slikt.

Har hørt av søsteren min som sliter med kvalme at ingrfær fungere (i kapsler), har ikke prøvd det, men kanskje det er noen her som har? Er også kanskje litt andre ting som fungere for svangerskapskvalme en for vanlig kvalme.

Men blir uansett blir glad for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jordmoren min anbefaler å knaske mandler, ellers så syns jeg tapini tapas kjeks hjalp veldig når jeg var kvalm på kveldene.men det er vel vanskelig å kjøpe i hellas, hehe. men tørre, salte kjeks hjalp meg veldig.

ellers så er jo jeg fan av "kunstige" medikamenter da jeg ikke ser poenget i å ha det jævlig hvis det finnes noe som hjelper og ikke er skadelig for babyen! afipran funker veldig bra (fåes reseptfritt i hellas, så vet du det;)

akupunktur er og bra, men igjenn, ikke ideelt for hellas ferien din. hehe, ser at mine tips ikke er så bra allikevel;)

Skrevet

Lider av ekstrem svangerskapskvalme for andre gang og det som funker for meg for tiden er farris med lime smak og kims bamsebjørner. Eneste jeg får i meg om dagen...

Vann med lime i er også greit..men hold deg i skyggen og avkjøl deg i havet,blir bare værre av varmen!

God tur!

Skrevet

jeg var grusomt kvalm i starten av svangerskapet, jeg raspet ingerfærrot i en kopp kokt vann,lot det trekke litt, tok et par dråper sitron i å drakk flere ganger om dagen,dette hjalp meg veldig. lykke til.

Skrevet

Ingefær tyggetabletter fra Sunray? det merket alle helsekostbutikker har, hjelper meg veldig. Lå i fem dager, før jeg kjøpte dem, etterpå har jeg vært på festival, fjelltur og på jobb. Utrolig. Tygger 1 - 3 hver dag, den første før jeg står opp, det er viktig. Ble kvalm av te.

Lykke til!

Gjest fantasiløs
Skrevet

Det eneste som funker noenlunde for meg (tror jeg) er å spise sånn cirka hver 2. til 2 1/2 time - altså litt FØR jeg egentlig begynner å bli sulten. Har jeg allerede blitt sulten er det 'too late', da føler jeg meg så vanvittig uggen at jeg ikke en gang orker tanken på å lage mat.

Når jeg lager mat, sørger jeg for å lage det jeg har lyst på (og har) akkurat da, men må jo være noe sunt da.

Jeg forsøker også så godt jeg kan å drikke masse vann, men det må ha stått i kjøleskapet først. Vann i fra springen orker jeg ikke tanken på.

Skrevet

Jeg var mye kvalm første tia, og gikk til apoteket for å kjøpe ingefærkapsler, men da jeg leste pakningsvedlegget stod det : bør ikke tas av gravide??????

Skrevet

Urizal ingefærtabletter med bokhvete... De som er beregnet på gravide, dvs ikke de ekstra sterke...

Du får kjøpt dem her:

http://943242.shop09.dandomain.dk/shop/urizal-31c1.html

De må du ta i følge dosen på boksen og hold på litt... Venninna mi mente de ikke funket, men hun prøvde bare i 2 dager. Da jeg ble gravid nå så prøvde jeg og det tok 3 dager før kvalmen var borte.

Jeg trodde at bare at jeg var heldig denne gang og ikke ble kvalm, men så sluttet jeg på dem og gjett om jeg ble dårlig... :S

Ellers så kan det hende at akupuntur fungerer for deg og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...