Smiiil :o) Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Mener hun det tror dere? Hun sier ikke sånn mamamamam. Men klart og tydelig mamma. Når sa ditt knøtt mamma første gang? Er nå så kosleig uansett. )
EierIkkeFantasi Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 äner ikke,kansje det. gutten vår på 8mnd sier pappa hehe papapapa, de er søte
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 snuppa mi er straks 10 mnd å sier mamma, pappa, hade, natta, bø..) var litt over 8 mnd når hun begynte å si mamma hun å artig:)
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Ja, mine begynte å si det første ordet da de var 8 mnd.
line_n & sara Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 ja, sara sier begge deler, mammamaamama og mamma, ofte mamma når hun roper-skriker i senga og ikke vil sove.. usikker på om det virkelig er mamma hun roper etter, eller om det er tilfeldig... ..liker å tro at det er bevisst, jeg da... (hun er 8 og en halv)
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 28. juli 2008 #7 Skrevet 28. juli 2008 Gutten min sa pappa da han var 6 mnd og mamma da han var 7 mnd. Han var tidlig med det men er ikke tidlig ute når det kommer til prating ellers. Han er nå 15 mnd og sier noen få ord.
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #8 Skrevet 28. juli 2008 Dattera mi hadde såvidt rundet 6 måneder da hun begynte å si mamma. Så jeg tror jenta di mener det, ja! ;-) Yngstegutten var mye senere med språket. Han megynte også å si "mamamamamm" da han var ca 7 måneder, men det han sa var litt mer diffust og hadde mindre "retning", på en måte. :-)
Pysa Skrevet 28. juli 2008 #9 Skrevet 28. juli 2008 det er klart ho mener det! barn på den alderen kan fint lære betydningen av ord. barn som lærer tegn til tale eller tegnspråk, kan ved 8mnds alder gjøre tegn for ganske mange ord. at de ikke kan uttale ordene, betyr ikke at de ikke forstår. sjekk ut denne linken, og se hvor smart babyen din er: http://www.sign2me.com/video.php - klikk på jenta i gul t-skjorte
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 28. juli 2008 #10 Skrevet 28. juli 2008 Det kan så godt være at hun mener det. Det finner du ut ved å se hvordan hun sier det, når og i hvilken sammenheng. Gutten min sa faktisk mamma fra han var 6 mnd. Det var i sammenhenger der han var hos andre, og ville til meg.. Han så på meg, skrek og sa mamma. Høres litt rart ut at han var bare 6 mnd. Men jeg lyver ikke:)
3 har blitt 4 Skrevet 28. juli 2008 #11 Skrevet 28. juli 2008 Snuppa mi er 6 mndr og sier papa til pappan og pupp til meg...litt usikker på om det er bevisst,men nå har hun konsekvent sagt d til oss begge hver dag i en uke...
3 har blitt 4 Skrevet 28. juli 2008 #12 Skrevet 28. juli 2008 Må tilføye at vi har strevd mye m puppen(KISS) så d ordet har hun sikkert hørt oftere enn mamma;-)
Elle melle deg fortelle Skrevet 28. juli 2008 #13 Skrevet 28. juli 2008 Når snuppa her var 8 måneder sa hun mamma og pappa, men vi har ikke brukt det - kun mor og far. Så hun hadde de ordene innebygd tror jg;)
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #14 Skrevet 28. juli 2008 Mi var snart åtte måneder da hun sa både mamma, pappa og hadet:)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 28. juli 2008 #15 Skrevet 28. juli 2008 Begge våre sa det fra de var 7 mnd. Mamma og Bappa i stedet for sånn mamamama og babababa. Men vet ikke om de hadde "forståelsen" av det da. Men de brukte det på rett plass ihvertfall. Dvs. Minstemor kaller både meg og faren sin for mamma, hun kaller han pappa av og til men som regel er vi mamma begge to.. Må legge til at han har vært like mye om ikke mer hjemme med henne enn meg da.
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #16 Skrevet 29. juli 2008 Min baby er 8 mnd og sier mamama når jeg er i nærheten, og papapa når han er med samboeren min. Tror det er bevisst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå