Gå til innhold

Tips mot står stump - Anyone??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har zinksalve og potetmel, og det blir flittig brukt. Han får ikke gå uten bleie så mye for han bæsjer hele tiden... Holder på å få fire (!!!) tenner nå, og det tar på den lille stumpen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke noe av det andre hjelper, er min favoritt krystallfiolett. Et lite fargehelsike, men veldig effektivt. Fås reseptfritt på apoteket :o)

Skrevet

Kjøp mesoft kompres på apoteket, og legg et på hver side av skinka, så får ikke bæsjen kontakt med huden.

Et tips jeg leste her inne:o)

Skrevet

Hva er det? Har jeg aldri hørt om før...

Skrevet

bruk potetmel...

her har minsten hatt blodig stump, pga diare,og etter noen få timer er rompa veldig fin.

jeg bruker 1 ss bak i fua, og litt foran om han er sår mellom beina også.

dette er min 5 unge, og har aldri brukt noe annet...

er verdt et forsøk.

Skrevet

Inotyol!!!

Og la meg si det igjen: Inotyol.

Salven mitt barn ikke kan leve godt uten. Den inneholder zink, lanolin og lavendelolje, blandt annet. Den blir blandt annet brukt på neo-natal avdeling og jeg fikk tipset av ei som har jobbet som sykepleier på en sånn avdeling.

Finnes i barnehylla på apoteket.

Bruk lit tid på stellebordet også. Du kan blåse stompen tørr istendenfor å tørke så mye med håndkledet.

Skrevet

Men han blir jo sår mellom skinkene også...

Skrevet

Inotyol - prente inn! Får ta en tur på apoteket i morgen :)

Du lenger oppe her, vi bruker potetmel, men det hjelper litt, også blir han sår igjen med en gang han bæsjer igjen. :/

Skrevet

Må legge til at jeg prøvde ALLE zinkalvene jeg kom over før denne. Min lille kar blir så sår at han får blemmer som væsker og inotyolen tar dem i løpet av to skift.

Han kan hyle av smerte når vi vasker og roer seg med en gang vi smører på salven. Høres ut som reklame, men det er det jo nesten også.

Skrevet

Da får vi prøve det :)

Skrevet

INOTYOL!!! Hjelper over natten...jeg ser iallefall merkbart forskjell morgenen etter. Smør inn tykt lag der barnet er sårt.

Jeg vasker i tillegg bare med vann (+Neutral badesåpe når det virkelig trengs) til barnet ikke er sårt lenger..

Skrevet

inotyol ja, beste som er, lukter nesten litt tobakk av det haha,men utrolig effektivt!

Skrevet

Lukter tjære...fordi det er tjære i :-) Et helvete å få vasket av fingrene igjen...hehe

Skrevet

Men hvis det virker blåser jeg i det altså! :)

Skrevet

Hvis jeg ikke tar helt feil,

så går det an å vaske bort Inytiol med olje..

Og; som et forebyggende tips;

vi vasker alltid stumpen her i huset med vann OG olje.

Dette gjør vi ved hvert eneste bleieskift, vi da..

På den måten legger olja seg som et beskyttende lag

over huden og avføring og urin kommer ikke i like god

kontakt med huden samt at stumpen holdes 'silkemyk'! ;)

Skrevet

Inotyol er bra det!

Anbefaler også krystallfiolett, den kan du ha under inotyolen, den dreper bakterievekst slik at sårene lettere blir borte igjen. Brukse 2-3 ganger om dagen.

Vi bruker den ved første skift om morgenen og siste om kvelden, har inotyol eller zink utenpå avhengig av hvor såre jentene er.

Skrevet

Ok, han har aldri vært sår før, så har ingenting i hus annet enn zinksalva og potetmel, så da går turen til apoteket i morgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...