Gå til innhold

Er fødselen i gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg faktisk usikker på om noe er på gang. I hele dag har jeg hatt kjempekraftige og veldig hyppige kynnere (eller rier??). Det har gjort vondt også, nederst i magen og i korsryggen - slags mensensmerter. Magen strammer seg noe veldig ca hvert 4.-10. minutt, og nå har de blitt såpass vonde at jeg blir satt ut når de kommer. Jeg ringte fødeavdelingen før i dag, og da mente jordmoren jeg snakket med at det kunne være starten på noe. Jeg beskrev at jeg hadde "litt" vondt når kynnerne kom, og hun mente da at det kunne være modningsrier eller bare kynnere. Vannet har ikke gått, har ikke merket noe ekstra slim og har heller ikke hatt blødninger. Kan det likevel være rier?

Jordmoren mente jeg ville vite det helt sikkert dersom det var rier. Nå er jeg usikker... Hva er "veldig" vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som modningsrier, ja. Du vil merke det når det er rier, kan liksom ikke forklare det, man bare vet det....hehe

Hvor lenge varer dissse sammentrekningene ?

Skrevet

"Veldig vondt" er nok veldig individuelt. Da jeg fødte første gang hadde heller ikke vannet gått, ikke noe slimpropp, slim eller blod. Er kynnerene/riene regelmessige da? Men siden du sier at du blir satt ut når de kommer hadde jeg ringt føden hvis jeg var deg. For meg høres det ut som om du er igang! Hold oss oppdatert da. Lykke til!!!

Når i august har du termin forresten?

Skrevet

Dette var jeg også veeeeldig i tvil om, hva som er "veldig vondt", da jeg ventet min første datter.... men det jeg tror, er at det er ting på gang hos deg nå, men ikke SKIKKELIG enda.... da jeg ventet datter nr. 2 startet det sånn som du beskriver.... vonde kynnere, men ikke noe slim og heller ikke vannavgang... dette avtok og stoppet opp.... men det var nok starten på noe da jeg om natta våknet opp med vonde kynnere igjen... gikk på do og da så jeg masse slim m/ noe blod i.... da "visste" jeg at nå kan det ikke være lenge til.... og joda riene fortsatte og ble mer intense.... og vi dro til sykehuset... hadde kun 2 cm åpning så jordmora tøyet og drev med såkalt stripping.... og da ble det fortgang i sakene.... riene ble mer intense og kom oftere....

Så det jeg som sagt tror i ditt tilfelle er at ting er på gang :-) SPENNENDE :-) Men hadde nok ventet før jeg hadde dratt på sykehuset for riene blir nok sterkere etter hvert og det er bedre å være hjemme å ha det "litt vondt" som du sier... enn å være på sykehuset... skal love deg du merker når riene blir vondere... en god regel er: når du ikke klarer å prate skikkelig når riene kommer pga. smerter så bør du ringe føden/ dra til føden :-)

Uansett masse lykke til :-) Hold oss oppdatert :-)

Klem fra

Skrevet

Jeg visste ikke at jeg hadde rier. Dro på føden pga vannavgang å sa jeg ikke hadde hatt rier. Hadde da 4 cm åpning., Sinnsyke smerter i kors ryggen hadde jeg, men trodde ikke det var rier siden det var i ryggen bare. Men det var det visst.

Skrevet

Takk for mange bra svar!

Sammentrekningene varer ikke så lenge - mellom et halvt og et helt minutt. Nå kommer de ganske regelmessig hvert fjerde/femte minutt.

Synes det er veldig vanskelig å vite. Jeg har hatt mye kynnere de siste ukene, men det har aldri gjort vondt før, sånn som på denne måten.

Jeg har menstermin 2. august, og UL-termin 4. august :)

Skrevet

tror det er noe på gang hos deg ja, høres ihvertfall sånn ut.. kynnere skal vel ikke være regelmessige eller vonde, så tipper det blir fødsel de nærmeste dagene/uka som kommer;) oj oj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...