Liten på jord, stor i ord Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Jenta mi har nettopp begynt med dette nå. Hun sitter stødig selv, trenger ikke støtte henne opp. Men fikk en kommentar på at dette var veldig tidlig... Bør jeg unngå at hun sitter selv fremover?
Krokka og prinsessa Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Så fremst hun setter seg opp selv også, er det greit. Men det hørtes veldig tidig ut til å sette seg opp selv.
Liten på jord, stor i ord Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2008 Altså, hun blir sittende om vi setter henne opp, men klarer ikke sette seg opp selv.
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Er vel ikke anbefalt å sette opp babyene, de skal ikke sitte før de setter seg opp selv på gulvet. ( iflg. min helsesster)
Smånetta 14.mai Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 Eldstemann her i huset satt selv da han var fem mnd. Det var veldig tidlig. Ingen fortalte meg at det ikke var "lov" så han fikk lov å sitte. Da han var fem og en halv mnd kunne han sette seg opp selv og var i gang med å "gumpe" seg fram, altså bevege seg rundt på rompa. Han er sterk og flott i ryggen nå og har aldri hatt noen problemer. Men det tok lang tid før han krabbet (8mnd) fordi han allerde hadde funnet en måte å bevege seg rundt på. Må bare legge til at jeg er litt usikker på hele den sitte selv, greia. Når de da kan sitte uten å sette seg opp, vil de jo sitte selv på fanget itt osv. Er det også ille?
Labambie Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 Når de sitter selv,menes jo at de setter seg opp selv.. Først da er de sterke nok i ryggen til det... Men 6 mnd er vel like vanlig/uvanlig som noe annet... ;-)
Lotte-Lise Skrevet 28. juli 2008 #7 Skrevet 28. juli 2008 Lille lise satt også selv uten støtte da hun var 5-6 mnd, jeg trente henne ikke, men hun satt jo endel på fanget når vi var på besøk og sånn, også fikk hun vel tidlig de musklene i ryggen da. nå er hun 7,5 mnd, og kravler og kryper og klatrer og jeg tviler på at hun har tatt noen skade av å sitte. Jeg passet på at hun fikk mye trening på magen da, for det er jo viktig, også fikk hun bare sitte litt innimellom som kos, for det likte hun jo aller best Nå vil hun veldig gjerne stå og gå hele tiden, og jeg vi ljo at hun skal krabbe ordentlig først, så det blir samme sak der får stå og gå litt innimellom som kos, og når mammaen gjerne vil at hun skal være stille og snill men mest legger jeg henne på gulvet på magen. jeg tror ikke det skader å la de få prøve ut de nye pg spennende funksjonene de kan, men bare litt, hovedfokuset må være det de Skal lære. tror jeg da
Athina' Skrevet 29. juli 2008 #8 Skrevet 29. juli 2008 Datteren min snudde seg på magen når hun var 3 mnd, ryggen rett etterpå, krabbet når hun var 5 mnd, satte seg opp selv når hun var 5,5 mnd, fikk gåstol når hun var 5,5 mnd og det tok henne 15 minutter å finne utav, sto i sengen når hun var 7 mnd og gikk når hun var 9 mnd. Dette var en naturlig progresjon for henne, og hun er i dag en høyreist jente på 13 år som ikke har noen problemer med rygg osv :-) Så så lenge hun babyen sitter stødig så er hun klar for å sitte så da er det nok ikke noe å uroe seg for :-)
Sånn kan det gå Skrevet 29. juli 2008 #9 Skrevet 29. juli 2008 I den alderen begynte våre å reise seg opp langs stoler og bord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå