Gå til innhold

Ikke fornøyd med min jordmor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 18+0 på vei og hadde i dag min tredje jordmortime (ja vi får mange svangerskapskontroller her), og jeg kommer ikke overens med jordmor... Føler ikke at hun er forståelsesfull i det hele tatt, og opplyser ikke om noe. Når hun tar blodprøven, blodtrykket, fosterlyden, så forteller hun ikke hva resultatet er, om det er bra eller dårlig, og hva det kan føre til. Jeg må spørre om alt. Føler ikke jeg får noen opplysninger fra henne i det hele tatt. Da jeg var der for nøyaktig 8 uker siden, mente hun at jeg var 10+1 og i dag var jeg plutselig 17+3. Da jeg reagerte på det og spurte, så var hun så bestemt og prata om at når skiva viste det så var det rett. Hun gikk ut fra termin som min fastlege satte i uke 5, og regnet hvor langt jeg var på vei. Sjekket ikke fra siste mens første dag... Da ville hun nemlig fått rett svar :s

Hun kommer alltid for sent på jobb, og vi har første time om morgenen fordi det passer best for sambos jobb (han ønsker selv å være med på alt), og i dag nekta hun oss å få neste time så tidlig selv om det var ledig "i tilfelle det skulle komme noe i veien så hun ble forsinket igjen"... I dag ringte hun og sa hun ble en halvtime forsinket, og da jeg sa at sambo hadde tatt fri fra jobb svarte hun "han trenger ikke være med i dag, han kan vel bli med neste gang". Syns virkelig at det er vårt valg om han skal være med eller ikke, det føler ikke jeg at hun har noen ting med...

I tillegg til dette er det mange småting som gjør at jeg ikke føler jeg får noe utbytte av kontrollene hos henne. Hun fikk ikke til å bruke verken blodtrykksmåleren eller den stikke tingen for å ta blodprøve i fingeren. Prøvde å stikke 5 ganger i dag uten å treffe!!! Aldri møter hun forberedt, hun henter oss inn på vei inn døra uten å ha vært innom kontoret i det hele tatt. Siden hun alltid er forsinket, kommer vi jo alltid før henne....

Ble langt dette, men måtte bare få ut litt frustrasjon... Vet ikke om det finnes noen andre jordmødre å bytte til her.... Noen andre som heller ikke føler de får noe utbytte av svangerskapskontrollene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke føler deg vel med jordmoren så ville jeg undersøkt om det var en annen jordmor å gå til. Eller så kan du ta kontrollene hos fastlegen din? Er jo selvsagt kjipt å ha en rotete jordmor som man må presse informasjon ut av. Så om du ikke føler at du orker det i de neste mnd, så finn ut om du kan bytte:)

Lykke til:)

Skrevet

Jeg hadde absolutt prøvd å finne ei annen jordmor, og hvis det ikke er noen der, så foreslår jeg at du heller drar til fastlegen din. Mye bedre det. Hun høres uproff ut spør du meg.

Skrevet

Tusen takk for svar begge to! Vet ikke om hun bare er vikar for hun som er ute i permisjon med barnet sitt. Mobilen hun ringte fra i morges er i alle fall registrert på hennes navn på en adresse i nabobyen, og hun har samme dialekt som i nabobyen... Da hun var forsinket i morges var hun på tur fra nabobyen og hit... (er 10 mil og dårlige veier i nord....). Fastlegen min tror jeg ikke ønsker å ha svangerskapskontroll, han ba meg i alle fall ta kontakt med helsestasjonen og få jordmortimer da jeg var hos han i uke 5. Han er byens travleste lege, så jeg føler litt at de som er syke trenger de timene han har... Hvis det ikke finnes en annen jordmor på helsestasjonen, går det an å gå til svangerskapskontroll på fødestua? Er bare så frustrert, og blir nesten lei meg etter å ha vært hos henne. Føler meg ikke som noen prioritet i hennes jordmor-jobb.

På min andre jordmortime var hun ute i ferie, og da var det hun andre jordmora som hadde timen. Babyen var hjemme med barnevakt... Det var en helt annen behandling og tone hos henne. Verdens skjønneste dame, som var utrolig forståelsesfull og viste skikkelig interesse for hvordan jeg hadde det.

Håper det finnes noen andre jeg kan gå til, for det frister ikke å gå tilbake til henne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...