Gå til innhold

migrene eller noe annet? litt engstelig........

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Har nå 11 dager til termin og har de siste dagene hatt noen rare synsforstyrrelser. Jeg har mistet deler av sysnfeltet enten på høyre eller venstre øye, samt fått "tunell syn". Har også slitt med konstentrasjonen og har hatt vansklig for å utrykke meg. Høres helt rart ut, men det gir seg gradvis når jeg hviler meg litt og det blir etterfult av hodepine og litt svimmelhet. Dette har skjedd ca 3 ganger. Må legge til at jeg har 0 i ødem, ingen proteiner og og lavt blodtrykk.

Er det noen her som har opplevd dette og vet om det rett og slett er migrene eller større grunn til bekymring?

Håper noen kan svare meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det litt likt som deg, jeg får synsforstyrrelser med lys/flekker forann øynene så jeg ikke ser klart, det kan vare i noen timer og så følger det en dundrende hodepine.

Jeg har veldig stram skuldermuskulatur, jeg dro på legevakta for noen uker siden fordi jeg trodde jeg hadde fått influensa, følte meg elendig med veldig hodepine, så sa legen det var pga skuldrene mine, og lurte på om jeg hadde mye å tenke på.

Jeg har hørt, husker ikke fra hvor, at noen gravide opplever migrene i svangerskap uten at man trenger å ha det før eller etter.

Jeg har 1-2 på ødemer, noen ganger utslap på prot. i urinen, men ikke sist. BT mitt er fint. Alt er bra med babyen også sa legen på ul i dag.

God bedring!

Skrevet

Herregud - dette var merkelig! Jeg har det akkurat på samme måte som deg(HI altså)

Får synsforstyrrelser litt sånn gradvis. Deler av setninger jeg leser blir borte eller klarer bare å lese halve ord. I løpet av en time får jeg en dundrende hodepine, sånn rett bak øya og rundt øyenbrynene.

Blir forferdelig svimmel og føler at jeg skal besvime.

Har hatt dette 3 ganger nå.

Jeg er 33 uker. Har vært hos legen som anbefalte meg ro og at jeg skulle ta et par paracet, men ikke noe mer enn 1 gram i slengen og ikke mer enn 2 ganger i døgnet. Har ikke ødemer og fortsatt veldig lavt blodtrykk. Urinen var også fin, men han sykemeldte meg 1 uke nå i første omgang.

Håper dette går over snart, for det er skikkelig ubehagelig :S

Skrevet

Hei HI her

Jeg skal til jordmor på sykehuset i morgen, så hun skal iallefall få sjekke meg skikkelig. Men syns det er litt rart, har aldri vært plaget med migrene før, men beskrev det til min søster nå nettopp og hun mente det kunne være en slags aura migrene (har aldri hørt om det)

Kanskje her er noen som vet mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...